• Kalorie 2092kcal

248/365 Cyklogrobbing nad Bzurą

Środa, 10 września 2014 · dodano: 11.09.2014 | Komentarze 8

Dawno nie było wycieczki od cmentarza do cmentarza. Zazwyczaj mieszamy atrakcje, by nie było nudno. Tego dnia kościoły zdarzały się jeno w przelocie, jako miejsca rozwałkowe (jedno musieliśmy opuścić z racji mszy, chyba pogrzebu, bo dużo samochodów, a środek tygodnia) i rozwalić się na ławkach na... cmentarzu wojennym. Miło ze strony projektanta, że je tam ustawił. Z ciekawszy miejsc odwiedziliśmy też kultowy sklep w Czerwonej Niwie znany większości dalekobieżnych rowerzystów relacji wschód-zachód wpadających tu na drożdżówki.

Wyprawa z okazji rocznicy bitwy nad Bzurą. Moja babcia miała wtedy dziewięć lat. Jakoś tak się zawsze składało, że wszystkie historyczne zawieruchy dotykały moją rodzinę w dzieciństwie. Prababcia młodość miała przekichaną z racji ierwszej wojny światowej (jak wybuchła, miała siedem lat). Mamie się upiekło, bo żadnej wojny w dzieciństwie nie przechodziła, za to ja i brat pamiętamy stan wojenny, co omal się wojną nie skończył. Jednak przeszły rozwiązania pokojowe. Oby Klusię miało podobne szczęście. Strasznie się odwiedza tak cmentarz za cmentarzem i czyta nazwiska zmarłych. Tylu ludzi na zmarnowanie poszło.

Odwiedziliśmy też cmentarz w Złotej, co prawda nie ta wojna, ale za to idealne miejsce rozwałkowe. Ekhh, no ale serio, jest fotka rozwałkowa! Na nowej tablicy ustawionej pod cmentarzem ;)

Wszystkie fotki z wycieczki w  albumie na picasie

Bonusem dnia okazało się spotkanie pod Lidlem ze znanym łotewskim podróżnikiem rowerowym. Najpierw Tomi z Kluską go spotkali na zakupach, a potem podjechaliśmy do niego wpisać się do księgi pamiątkowej i podrzucić kilka groszy na wyprawę. Więcej o tym spotkaniu można poczytać u Tomiego na blogu. No i oczywiście na bikestatsie.

| 15:30 piątek, 12 września 2014 | linkuj @ wariag - Wojsko Polskie, to ta kapliczka z Jeziorka z dwiema tablicami (linki do nich u mnie na bikestatsie), z czego jedna dotyczy żołnierzy poległych w 1939

@huann - jakby był rower miejski w Ło, to możnaby dosztukować te bako-serwiso-dni. Ja mogę za Ciebie te setki wyrobić, bo mam już 16 :-)
Gość wariag | 13:51 piątek, 12 września 2014 | linkuj O, ile orzełków, miło popatrzeć :)
Ciekaw jestem czy to WP (ewentualnie PW) to Wojsko Polskie, a może Przysposobienie Wojskowe czy też jeszcze coś innego ?
| 13:17 piątek, 12 września 2014 | linkuj Ponieważ co roku jest inne wyzwanie (w zeszłym - kilometraż, w tym - szybkość) - w przyszłym postaram się pojeździć jak najwięcej dni - oczywiście nie 365, bo czasem trzeba Merysię chociażby przeserwisować. Ale zakładam minimum 300.
| 13:07 piątek, 12 września 2014 | linkuj W sensie - nie zakładam codziennej jazdy w przyszłym roku. W tym roku i tak mi tydzień wyfrunął, bo a to zapomniałam, a to padłam na pyszczek po usypianiu Kluski.
| 10:47 piątek, 12 września 2014 | linkuj Kto wie, kto wie..
| 10:44 piątek, 12 września 2014 | linkuj O, zdecydowanie ten rok jest najbardziej rozjeżdżony w moim życiu. Dobrze mi zrobiła codzienna jazda jak i bezśnieżna zima. W przyszłym roku już tak różowo nie będzie.
| 08:33 piątek, 12 września 2014 | linkuj P.S. No i widzę, że rekord roczny wszechczasów już chyba pobity? Gratu! :) Chyba, że nadal nie jeździsz dla rekordów ;) - to też gratu!
| 08:29 piątek, 12 września 2014 | linkuj Czerwona Niwa - myślę, że najdalej w październiku, bo od czerwca nie byłem ;) Która to setka w tym roku? Miałem w planach osobistych 20 setek na ten rok, ale pewnie już nic z tego nie wyjdzie z różnych, często życiowych względów - za to plany ogólnokilometrażowe i (zwłaszcza) prędkościowe są realizowane (odpukać w niemailowane!) w stopniu bardziej niż zadowalającym :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa iasta