Lipiec, 2016

Warszawska wycieczka

Sobota, 30 lipca 2016 · dodano: 31.07.2016 | Komentarze 5

Wyprawialiśmy mikro rodzinny event urodzinowy, ale przedtem zabraliśmy młodą do parku. Ja do Warszawy podjechałam pociągiem, Tomi przyjechał rowerem. Zapakowaliśmy dziecię i z wujkiem i babcią spotkaliśmy się na miejscu. Piknik urodzinowy z hamakiem zrobił się krótszy niż zakładaliśmy z powodu przelotnej burzy. Burza minęła szybko, ale trawa mokra i się rozdzieliliśmy. Kluska zabrała babcię i wujka na zakupy do Wola Parku, a my wróciliśmy do domu we Włochach, by tam chwilę odsapnąć. Potem tort, prezenty, siedmiokrotne dmuchanie świeczek i znów prezenty.

Koło 18tej zebraliśmy się do domu w Żyrardowie. Dziecię zostało u wujka, bo następnego dnia inne atrakcje, a my rowerowo na zachód, przez Ursus. Przy okazji chcieliśmy łupnąć jedną skrzynkę przy misiowym Zagłobie, ale tłum ludzi to uniemożliwił. To tylko cyknęłam misia i fontannę. Kolejna skrzynka i krzaki wzrostu człowieka. Skrzynki nie znaleźliśmy, za to po drodze ja zgubiłam Tomiego i ledwo odnalazłam z powrotem.

Wreszcie dalej na zachód. Za Pruszkowem przymusowy postój, okazało się, że złapałam gumę. Kolec z krzaków na granicach Warszawy wbił się w oponę i przedziurawił dętkę. Powietrze schodziło kilka ładnych kilometrów, aż zwróciłam uwagę, że jadę na totalnym kapciu. Na szczęście Tomi miał zapasową dętkę i nie musiałam łatać na miejscu. Ja, hihi, Tomi by pewnie łatał, ale jakby co, sama też mam łatki i klej. Miałam kiedyś i zapasową dętkę, ale gdzieś posiałam.

Po drodze robiliśmy mało postojów, ale coś tam jedliśmy. Głównie kanapki i herbatniki. Za Grodziskiem zrobiło się chłodno i tylko dzięki jeździe nie zamarzłam. Ale polar i kurtkę musiałam włożyć. Dopiero, gdy wjeżdżaliśmy do Żyrardowa, zrobiło się cieplej. Ogromna różnica w nagrzanym betonem mieście, a wsią. Wróciłam strasznie złojona, nie wiedzieć czemu. To pewnie przez tort. ;)

Kluska jak zwykle w formie

I inne fotki z Warszawy

I powrót

Do Warszawy

Piątek, 29 lipca 2016 · dodano: 30.07.2016 | Komentarze 8

Plan maksimum obejmował rowerowe dotarcie do Warszawy przed burzą (z postojem w Guodzisku) i udanie się na Masę Krytyczną. Plan minimum obejmował olania Masy o dotarcie w miarę suchym do domu wujka we Włochach.
Z planami tak to bywa, że raz wypalą, a raz nie. Tu burza przyszła o ponad godzinę szybciej niż zakładały radary wcześnie rano. Udało się rowerowo dotrzeć na plac zabaw w Grodzisku i tam posiedzieć nieco ponad godzinkę, większość w paskudnym skwarze, na szczęście są tam zacienione miejsca. Zbliżająca się burza wygoniła nas z placu, ale nie zdołaliśmy jej utknąć. Zlało nas konkretnie, gdy dojeżdżaliśmy do Milanówka. Tam schroniliśmy się pod wiaduktem przy torach i po przeczekaniu większej zlewy doskoczyliśmy na sam dworzec.

A deszcz padał i padał.

Dlatego też stwierdziliśmy, że jedziemy z Milanówka ciapągiem do Włoch, tam się wysuszymy i zobaczymy, co dalej. Kluska się zbiesiła w pociągu i jęczała straszliwie, potem zarobiła w twarz z łokcia mamy podczas zapinania i się już zupełnie rozwrzeszczała. Doprawdy współczuję współpasażerom, bo moje dziecię jak włączy syrenkę... to aj waj.
Trzecia awantura była o to, że dziecko nie chciało wysiadać, a już na pewno nie jechać do domu ejt (osiem), jak nazywa dom wujka, tylko "jechać dalej". A potem jeszcze zamiast niej włączyłam przycisk w windzie. Wyjec wył całe pięć kondygnacji jazdy windy, aż przejął go wujek i nieco udobruchał nowym luziowym kucikiem.
Masę sobie odpuściliśmy.

Powrót rowerowo do Brwinowa, tam okazuje się, że mam pół godziny do pociągu i nie chce mi się siedzieć na peronie, to podjechałam jeszcze do Milanówka, a Meteor sam dalej.

A poza tym miało być z wiatrem, a było pod wiatr. Nawet pogodynki przeciw człowiekowi.

Do Werrony na trampolinę

Środa, 27 lipca 2016 · dodano: 28.07.2016 | Komentarze 4

Mikro evencik geokeszerski oraz skakanie na trampolinie i zwiedzanie ogromnej Werronowej chałupy. Na szczęście dziecko jeszcze nie odkryło zejścia do piwnicy. ;)

Dużo ciastków było.

Zaległe po mieście i na dworzec po Klu

Poniedziałek, 25 lipca 2016 · dodano: 28.07.2016 | Komentarze 0

Śladami archeologicznych wykopków

Niedziela, 24 lipca 2016 · dodano: 24.07.2016 | Komentarze 7

Jako że nie chcę dawać podpowiedzi ludziom, którzy rozkopują groby, nie napiszę, gdzie dokładnie byliśmy. Ot takie wycieczki po lesie. Zdjęcia z odkrywek archeo w tajnym albumie (kto ma link, ten wie), a tu poniżej "bezpieczne" okopy, las i grzybki.

Lej podwójny po czymś, co wybuchło. ^^

I znów okopy, grzybki etc.

Do lasu na jagody i odwieźć Klu na dworzec

Środa, 20 lipca 2016 · dodano: 20.07.2016 | Komentarze 2

Sama wpadłam na pomysł, żeby Kluskę zabrać testowo na jagody, to nie powinnam narzekać. Jednak moje lekkie obawy się potwierdziły, młoda zebrała całe trzy jagody i się jej znudziło. W ogóle taka trochę markotna była i co chwila jęczała, albo wydziwiała. Stare grzyby jesteśmy i nic nie rozumiemy. No ale chichranina jakoś równoważyła krzyki i jęki. W ferworze pakowania zapomnieliśmy zabrać dla niej picia, ale na szczęście mieliśmy trochę własnego, więc piła z mojego bidonu, o dziwo bez żadnego zalewania się.
W lesie jej się trochę nudziło, no bo co tu do roboty, tylko zbieranie grzybów i jagód. Trochę pobawiła się zabranymi z domu zabawkami, trochę pograła w piłkę, trochę powygłupiałyśmy się na drodze i trzeba już było wracać. To wtedy rozsiadła się w hamaku i stwierdziła, że nigdzie nie jedzie. ;)

Jakoś wróciliśmy z małym postojem na mijankę z "tjaktojem" i krótki stopik w celu obejrzenia dużego i małego mrowiska. Mamy w domu od dawna książkę o mrówkach, ale Kluska jej do tej pory nie lubiła. Dziś jak tatuś jej pokazał, początkowo udawała, że ma w nosie, ale w końcu kazała sobie przeczytać od końca (twierdząc, że koniec to początek) i chyba się jej podobały obrazki.

Dodatkowe 5km na dworzec i z powrotem. Jestem zmęczona, warczę, bez kija nie podchodź.

Rowerowy patrol geokeszerski czyli łażenie po krzakach po Puszczy Bolimowskiej

Niedziela, 17 lipca 2016 · dodano: 18.07.2016 | Komentarze 9

Ostatnio w naszej okolicy powstało kilka nowych skrzynek, sęk w tym, że zakładał je "niebawiący się" amator i miały kilka błędów formalno-technicznych, np. miały kordy wystrzelone w kosmos z powodu błędnego formatu i nieumiejętnego przeliczania współrzędnych. Też jestem zdania, że łatwiej byłoby systemem dziesiętnym, a nie w minutach i sekundach, ale trudno. Tak wymyślono, trzeba się dostosować. Pojechaliśmy szukać gps free na oko, tam gdzie się nam wydawało, że skrzynki rzeczywiście się znajdują lub po przeliczeniu współrzędnych tak, jak "chyba" powinny być przeliczone.

Bardzo zielona trasa, z jagodami, grzybami, jedną mogiłką po drodze, okopami, bobrzymi tamami i krzyżem z "armaty".

Większość skrzynek udało się znaleźć. Polegliśmy tylko na jednej przy cmentarzu w Samicach (kolejna sprawa, założyciel nie sprawdził, czy w danym miejscu jest już skrzynka i założył duble).

Krater po bombie

Grzybki, jagódki i kwiatuszki

Prawdopodobna mogiłka (nic nie widać, wiem)
Rzeka Korabiewka
Cmentarz nad Rokitą

Wujek Tomi poszedł w krzaczki na pięć minut, zginął na kwadrans, wrócił z grzybkami (niestety okazały się w domu robaczywe)

Ciapąg! Zobaczyłam małe światełko na horyzoncie.

I kościół z keszem w drodze powrotnej

Na tyłach intrygująca Golgota. Czyżby też mogiłka?

Sobota na cmentarzu

Sobota, 16 lipca 2016 · dodano: 16.07.2016 | Komentarze 4

Wypad na cmentarz, trasa z postojem w Miedniewicach.

Zrobiliśmy mikro event pod Bolimowem, kolejny etap "prac porządkowych". Nie mieliśmy dostępu do kłujek, ale i tak znaleźliśmy dwie płyty w kawałkach (a może i trzy, straszne puzzle, na dodatek niekompletne). Meteor jedną, George drugą. Ja asystowałam i oczyszczałam patykami i pędzelkiem, później pomagała mi córeczka Werrony - Esterka. Można powiedzieć, że ekipa była wielopokoleniowa i dobrze. :)

Późnym popołudniem zaczęło trochę kropić, więc musiałam schować hamak, ale poza tym atmosfera była ciepła i przyjemna.

Zainteresowanych "tajnymi" fotkami z prac - zapraszam na prv.

Z Klu na dworzec

Piątek, 15 lipca 2016 · dodano: 15.07.2016 | Komentarze 0

Do zusu

Wtorek, 12 lipca 2016 · dodano: 12.07.2016 | Komentarze 0

Cuś kapało, ale mało. Niestety jeden papier zamiast do Żyrardowa, pofrunął do Warszawy, więc znów czekam, hyyy.