Wrzesień, 2020

Po mieście

Środa, 30 września 2020 · dodano: 30.09.2020 | Komentarze 0

Na zbiórkę Kluski i odebranie jej.

Sobota, 26 września 2020 · dodano: 26.09.2020 | Komentarze 0

Pięć kilometrów tam i nazad i potem druga rundka, bo dziś inauguracyjna zbiórka nad zalewem całego hufca. Jakieś gry terenowe i regaty. Trochę kropiło, ale bez przesady, dało się wytrzymać, kosmetyczny kapuśniaczek. Tylko chwilę przeczekaliśmy pod wiatką, aż się przetrze.

Nie tylko Kluska tak jeździ. W tym mieście w zasadzie częściej spotyka się dzieci jadące tak, niż inaczej. ;)

Na wydmy międzyborowskie z Klu i M. #4

Czwartek, 24 września 2020 · dodano: 24.09.2020 | Komentarze 0

Gryplan taki, że ja zostaję z Kluską na wydmach, a Tomi jedzie do biblioteki w Grodzisku oddać książki i do nas wraca. Problem, że zapomniał sobie zrobić kawy, więc jeszcze wraca do domu i dociera do nas później. Ale sobie radzimy doskonale, Kluski dawno nie było na wydmach, więc tylko zatrudnia mnie jako dodatkowego kopacza dołu. A kiedy jest nam za gorąco (upał i komary pod koniec września?!?), idziemy pod tarp ustawiony jako osłona od słońca. I tam Kluska koloruje i czyta zwierzęta po angielsku, guglamy też ich prawdziwy wygląd i opisy. I w ogóle nadspodziewanie niejędzoląco. Zaczyna mi coś pachnieć deszczem, więc sprawdzam radary, a tu jakieś kropki na mapie. Eee, przejdzie bokiem. Trochę zaczęło kapać, aż tu nagle jebudu! O, burza! No i w końcu postanowiłyśmy przeczekać grzmoty, bo może huknąć w samotną suchą brzozę w oddali. Nie hukło, ale za to roszalała się ulewa. Płachta wytrzymała, a niedługo potem dołączył do nas mokry do ostatniej nitki Tomi. Biedak. Na szczęście miał zapasową koszulkę, no i nie było po ulewie specjalnie zimno.

Ale komary w trakcie deszczu schowały się pod tarp i trochę nas gryzyły. No szlag ich mać. Choć w tym roku to już się trochę przyzwyczaiłam. Moskitiery i tak nie zabrałam, zresztą ona jest bardziej do hamaku, tu i tak potrzeba jakiejś większej.

Leje

Modlin i dzień bez samochodu

Wtorek, 22 września 2020 · dodano: 23.09.2020 | Komentarze 14

Dzień bez samochodu czyli jak zwykle pakujemy się do ciapągu i w drogę. Tym razem ponownie z Kluską, tym bardziej że pogoda rozpieszcza... nawet ciut za bardzo. W pociągu do Modlina okazuje się, że spadł i zablokował się łańcuch w weehoo, więc mama po politechnice rozwala się pośrodku wagonu z kluczami i rozkręca mechanizm, a potem z pomocą Tomiego odblokowuje się łańcuch i wszystko skręca z powrotem jakoś za Warszawą Toruńską. Dzięki temu w Modlinie nie mamy opóźnienia i możemy po prostu jechać na zwiedzanie. Po latach użytkowania łańcuch się wyciągnął i czasem spada. Już to mam przećwiczone. ;)
Infrastruktura rowerowa w Modlinie jest, jaka jest. To na dole to DDR, nie chodnik. To my jesteśmy na legalu, a nie pan pieszy. Dramat w stu aktach.

Dalej chociaż jest asfaltowo

Zjazd na dół

Fotki na fejsbuka ;)

O, coś nowego. Przystań kajakowo-policyjna i łódka.

Ptasie drzewko?

Nieoczekiwana świnka w klatce, chyba policyjna, tresowana do przenoszenia tajnych meldunków. Kluska stwierdziła, że chce świnkę i że ją wytresuje... uuu. ;)

Zmiana sandałków na trepki, żeby móc wszędzie włazić.

Przypomina mi się, że w budynku gdzieś jest zejście. Więc latarki w dłoń i w drogę. Kluska ma fazę na urbeksy, więc jest zachwycona.

No i jak tu zwiedzić wszystko? Nie da się. Obiecujemy, że będziemy tu często przyjeżdżać, a dziś siedzimy tylko tu i tam.

Lecimy na 551km Wisły, gdzie będę reaktywować skrzynkę.

I abarot, lecimy na górę twierdzy zwiedzać bramy. Jeszcze tylko popatrzeć na spichlerz.

Serdeczne pozdrowienia dla taty dwóch malców, którzy równolegle z nami, choć innymi trasami, również zwiedzali twierdzę. :)

Kultowe miejsce czyli ruiny mostu.

Jest z nami Offca.

Klimaty... takie jakieś nasze. ;)

lavinka: O, czołg! meteor: Nie, to tankietka. lavinka: No przecież mówię, że czołg. meteor: Nie, tankietka. lavinka: Ma lufę? Ma. Ma gąsienicę? Ma. Czyli czołg. Kluska: Znowu się kłócicie! ;)

Wracamy z przesiadką na wschodniej, gdzie biegamy po peronach i denerwujemy się wzajemnie, a potem zmęczeni godzimy na ławce. ;)

Do lasu

Niedziela, 20 września 2020 · dodano: 23.09.2020 | Komentarze 0

Dawno nas nie było w naszych leśnych miejscówkach, odwiedziliśmy marianowe lokum. Wydawało się, że już nie będzie komarów, a jednak były. Niedużo, ale jednak. Dobrze, że Kluska kazała mi spakować swój namiot, to czasem służył za moskitierę.

Do labiryntu w Milanówku

Wtorek, 15 września 2020 · dodano: 16.09.2020 | Komentarze 2

Podjechaliśmy na spotkanie rodziców edukujących swoje dzieci poza szkołą, taka tam socjalizacja... Tomi się przegrzał podczas jazdy i nie dał rady już na starcie, więc zostałam sama z Kluską, a właściwie sama cały czas, bo jak zobaczyła znajomych, tak pobiegli do labiryntu i nie widziałam ich przez ponad godzinę z paroma przerwami, gdy pojawiało się żądanie jedzopicia. Ale rzadko. Potem jeszcze musiałam jakoś Kluskę dowlec na dworzec. Jako że biegała dwie godziny i nic jej nie było, to już po pięciu minutach spaceru ja zaczęła boleć pięta. No to w końcu ją podwiozłam "po żyrardowsku" na bagażniku, a potem tak samo w Żyrku. No i tyle. Wrażenia mam takie, że ja się jednak nie socjalizuję w grupie powyżej pięciu osób. Było miło, przysłuchiwałam się rozmowom innych, ale nie dałam rady uczestniczyć, za dużo bodźców, hałasów, ruchliwych obiektów.

Kultowa kładka w Milanówku zdobyta z weehoo :)

Myk do Kazimierza 4

Czwartek, 10 września 2020 · dodano: 13.09.2020 | Komentarze 4

Wracamy. Nieśpiesznie, bo trzeba jeszcze posprzątać po sobie, ale powiedzmy że od drugiego śniadania w drodze. Dystans do przejechania akuratny, ale niestety pod wiatr, więc trochę łoimy do Puław. Na szczęście trochę nas wał osłania. Za Puławami chroni nas trochę las i tylko w niektórych miejscach zwalniamy. Większy postój w Puławach na punkcie widokowym i placu zabaw nad portem. Kolejny na stacji w Gołębiu i ostatni w forcie Mierzwiączka, który trochę zwiedzamy.

Jeszcze Kazimierz

Betonowy mostek w Bochotnicy (powiedzmy okolica)

Trasa do Puław kostką...

Martwa ryjówka

Puławy

Punkt widokowy

W porcie chyba Wikingowie. ;)

I piraci

Skrót ulicą młyńską, żeby objechać główną szosę.

Rejon rzeki Wieprz

Mierzwiączka

Dęblin

Myk do Kazimierza 3

Środa, 9 września 2020 · dodano: 13.09.2020 | Komentarze 3

Rano łazimy chwilę po Kazimierzu, a wieczorem rowerowa rundka po okolicy, bo z pracą się uwinęliśmy w nocy, jak Kluska poszła spać.

I rowerek

• Aktywność Wędrówka

Myk do Kazimierza 2

Wtorek, 8 września 2020 · dodano: 13.09.2020 | Komentarze 2

Piesza wycieczka po Kazimierzu na wieczór po pracy. Tylko rano jeszcze Tomi woził Kluskę na taczce. ;)

Myk do Kazimierza 1

Poniedziałek, 7 września 2020 · dodano: 13.09.2020 | Komentarze 1

Wyszło mi niespodziewanie zlecenie w lubelskim, więc się zapakowaliśmy i w drogę. Trasa rowerowa wiodła z Dęblina przez Puławy. A potem wałami do Bochotnicy i kawałek szosą do Kazimierza. Mało skomplikowana i prosta trasa, głównie asfaltami, ale nieco błota się trafiło. Miało być zimno i lać, ale prognozy się nie sprawdziły i przez cały wyjazd mieliśmy piękną i ciepłą pogodę, nawet chwilami za ciepłą. Tego dnia było akurat. Pierwszy większy postój był na nowej stacji Gołąb. Obok przejazdu, który robi ping! Co 12 sekund mniej więcej. :D

Pod Dęblinem nam latały nad głowami samoloty.

Wieprz

Przejazd, który robi ping!