Lipiec, 2018

Na dworzec po Klu

Poniedziałek, 30 lipca 2018 · dodano: 22.08.2018 | Komentarze 2

Dziś trochę wcześniej, bo urodziny Kluski i tort.

Na dworzec

Piątek, 27 lipca 2018 · dodano: 27.07.2018 | Komentarze 0

Obejrzeć plac zabaw w ekoparku i po Klu na dworzec

Poniedziałek, 23 lipca 2018 · dodano: 23.07.2018 | Komentarze 1

Okazuje się, że lokalny większy plac zabaw jest już całkiem zaawansowany w remoncie, sporo rzeczy już zamontowano. Meteor zauważył, że sieć przypomina tę w Błoniu, ale miał słabe zdjęcia i ciężko było dojrzeć, czy identyczna czy jednak zmieniona. Okazuje się, że bardzo podobna, tylko zjeżdżalnie zamienione miejscami i ta żyrardowska jest ciut większa, bo ma dodatkowo dziwny tył dorobiony. Z Błonia miała osobno pajączek z huśtawką, a ta ma jakiegoś dziwoląga. Trudno się fociło, bo wysoki płot, a mój aparat się nie mieścił między drutami. Odkryliśmy także kącik muzyczny. W cieniu! :)

Na dworzec

Piątek, 20 lipca 2018 · dodano: 20.07.2018 | Komentarze 0

Nad Zalew z Klu i Meteorem

Środa, 18 lipca 2018 · dodano: 19.07.2018 | Komentarze 8

Obiecaliśmy Klusce wyprawę na nową plażę w okolicy, to pojechalim, bo miało być chłodniej i pochmurno. Akurat jak wystawiliśmy rowery na zewnątrz, wybuchło słońce i nękało nas przez całą trasę. Na miejscu ukryliśmy się w jedynym dostępnym, niezakrzaczonym cieniu i stygliśmy. Na szczęście wiał wiatr od wody. Meteorowi jednak i tak było o wiele za ciepło, więc opalał się światłem odbitym od nieba. Mnie było akurat, a jak raz zaszło słońce, to wręcz włożyłam polar. Nawet ciepłolubnej Klusce momentami było za ciepło. Prócz plaży zwiedziliśmy plac zabaw i podmokły kałużowy zielony labirynt (po drodze do toalety nie wzięłam aparatu, więc nie mam zdjęć). Większość pobytu to jednak plażing i żarełko plus kawa zbożowa. Jakoś przetrwaliśmy. Przez chwilę udało mi się odpalić radary z pogodynki i zauważyłam, że znad Warszawy wali na nas niezła burza. Poza tym zaczęło przybywać letników i w naszym zakątku zrobił się niewielki tłok. Ewakuowaliśmy się więc do domu i w samą porę, bo z pół godziny po naszym przyjeździe zaczął padać deszcz, a z map wynikało, że największa zlewa poszła właśnie nad zalew.

Po drodze mieliśmy jeszcze jedną przygodę, w zasadzie na samym starcie Klusce spadł łańcuch w przyczepce i jechała na luzie, bo na szybko nie dało się go założyć. Dopiero na miejscu usiadłam spokojnie i sposobem wrzuciłam go na właściwe tory.

Poprzednie ulewy zalały boisko do piłki plażowe robiąc z niego boisko do piłki wodnej. ;)

Wielka piaskownica

Ledwo ledwo udało mi się rozpiąć hamak. Jednak zakup wyjątkowo długich linek był dobrym pomysłem. Tak wyglądało nasze stanowisko dowodzenia, na resztka trawnika z rolki, które tu ktoś podrzucił.

Budowa wulkanu z jaskinią

Woda w charakterze lawy

Wyprawy po wodę. Z czasem wulkan obrósł piórkami, a Meteor z Kulską zaczęli robić model Mirmiłowa z fosą.

Czytanie wiecha czyli strawa duchowa

Niektórzy mają taki wstręt do słowa rower, że zamiast roweru wodnego mogą wypożyczyć auto wodne. Niestety nadal na pedały. ;)

Do domu

Po Klu na dworzec

Poniedziałek, 16 lipca 2018 · dodano: 16.07.2018 | Komentarze 5

Niedługo przed naszym wyjściem z domu rozszalała się ulewa. Na szczęście szybko przeszła i musieliśmy się po drodze tylko wystrzegać głębokich kałuż. Podczas przejazdu przez jedną z nich Kluska śpiewała szantową piosenkę. ;)

Odwieźć drugą skrzynkę

Niedziela, 15 lipca 2018 · dodano: 16.07.2018 | Komentarze 0

Reaktywacja skrzynki nocną porą i sprawdzenie innej. Inna zaginęła z racji powiększenia dziury w murze. I gdzie ja teraz ją upchnę. Hm.

Zreaktywować skrzynkę

Sobota, 14 lipca 2018 · dodano: 14.07.2018 | Komentarze 0

Małe kółko po mieście odwieźć nowy pojemnik pod Resursę i sprawdzić drugą skrzynkę, bo podobno zniknęła. I owszem, trzeba będzie podjechać przy okazji i podczepić nowy pojemnik. Na horyzoncie granatowe chmury i duchota podpowiadały deszcz, więc nie zasypiałam gruszek w popiele i czem prędzej udałam się do domu. Dobrze zrobiłam, bo niebawem lunęło.

Na dworzec, nad zalew i po skrzynkę

Czwartek, 12 lipca 2018 · dodano: 12.07.2018 | Komentarze 11

Jak w tytule w sumie. :)

Nad wyremontowanym zalewem zrobiono nawet przyzwoite stojaki rowerowe.

Niestety nie wiadomo, do czego służy wiatka, bo tam stojaków już nie ma. :)

Jest też zatoczka autobusowa i DDR (widać w tle poprzednich zdjęć, niestety wąziutka 2m, ale zasfaltowa)

Ponieważ remont został mocno okrojony, to wyszło co wyszło, ale nie ma tragedii. Tylko drzew brakuje, a te co posadzono, dadzą cień najwcześniej za 10 lat.

Dwa budynki z toaletami, wypożyczalnią dupereli, stoiskiem z lodami, ale bez porządnej restauracji (cytując klasyków: "a po co").

Na szczęście jest zadaszony taras, gdzie da się wytrzymać w upale.

Przystań mniejsza

Przeszliśmy się po plaży i chyba mamy wakacje zaliczone. Może wracać jesień. ;)

Trainspotting

Niedziela, 8 lipca 2018 · dodano: 08.07.2018 | Komentarze 3

Wycieczka na opłotki Żyrardowa by pofocić pociągi. Meteor pojechał najpierw, bo mnie gardło pobolewa i umieram na katar, przez co się trochę dłużej zbierałam. Jechałam inną trasą niż on i trafiłam na zakamuflowaną budowę nowej dedeerki, o dziwo asfaltowej. Na miejscu hamaczek i robienie zdjęć. Jeszcze chłodnawo po burzy o świcie, ale koło południa wrócił upał i się zebraliśmy do domu. Tylko wcześniej złupiłam jedną skrzynkę, bo była blisko. ;)

Inny impuls

Dart

Zwykłe wagonowe IC

Czasami przerwa między pociągami trwała dłużej i wtedy robiłam zdjęcia innym rzeczom.

I reszta lasu

Meteor czyta instrukcje gry karcianej z pudełka z 90 grami. W praktyce to są warcaby, chińczyk i karty tylko. ;)

I znowu pociągi

Po drugiej stronie torów krzyż. Ktoś tu przebiegał i zginął? Czy to jakaś zapomniana mogiłka?

ŁKA przemknęło

A z tyłu bajkowo

A to nieplanowany bonus czyli krótki towarowy. A już się zbieraliśmy.

Ciągnięty przez Byka

Przejście dla zwierzątek z fotopułapką

Po drodze jeszcze kilka pociągów

A w Żyrardowie trafiliśmy na wyprowadzanie wielbłąda na smyczy. Jak podaje lokalna prasa: "Stefan ma dwa garby, waży dwieście kilogramów i uwielbia się przytulać." ;)