Chmury much

Niedziela, 14 czerwca 2015 · dodano: 14.06.2015 | Komentarze 5

Pogodynka mówiła o chmurach przez cały dzień. Icm twierdził, że pogodynka kłamie i chmury będą do południa, a potem spadnie deszcz i zrobi się trochę przejrzyściej. Oboje się pomylili. No chyba że pogodynka miała na myśli roje much, które dopadały nas w każdym leśnym cieniu i potem jechaliśmy z brzęczącymi kompanami nad głową.

Pierwszy postój w Radziwiłłowie, skąd zapomniałam wysłać tradycyjnego smsa do Huanna, bo przyjechał nowy ciapąg Kolei Mazowieckich i polecieliśmy go sfocić. Ma fragmenty dla rowerów i jedną poziomą intrygującą półkę obok jednego z nich. Do obadania.

Dalej przez Rawkę do Rawekonu Johnego224 (są już jagody!) i multaka Meteora w Puszczy Bolimowskiej, gdzie dopadł nas upał cholerny. Tu też zużyliśmy resztę mrożonej kawy. O 17tej było najgorzej, ale znaleźliśmy cień w dolinie małej wyschniętej rzeki, no i jakoś dotrwaliśmy do pory, gdy słońce świeci bardziej poziomo i rzuca dłuższe cienie. Wtedy wyjechaliśmy z lasu i dobrnęliśmy turp turp turp skrótem do Guzowa, gdzie multak dla odmiany szpitalny. Powrót małym serwisem obok turp - mogiły w polu i do domu. Z innych atrakcji - po drodze spotkaliśmy dwójkę dzieciaków w pojedynczych Weehoo (piąte koło u wozu robi się popularne na Mazowszu Zachodnim), a z ogrodzenia Domu Opieki w Oryszewie zniknęło tłuczone szkło (pozostałość po domu poprawczym).

A w ogóle to Meteor wisi mi pomarańczowy breloczek, który mi zgubił przy Rawekonie i musiałam zamiast niego wrzucić zająca. Próbował też zgubić etap własnego multaka, ale go w końcu znalazł. Potem mu już nie pozwalałam się do żadnych moich rzeczy dotykać. ;)

Gość wariag | 09:01 poniedziałek, 15 czerwca 2015 | linkuj Nie wiem czy tylko ruskich wojaków bo w piotrogradzkiej prasie natknąłem się na info z 6 VI 1915, że gaz "odbił się od Bzury" i wytruł też Prusaków (a może prusaki?). Wydaje mi się, że - co do much - ta oto informacja jest zgodna z historyczną prawdą : "5 VI 1915 nad Rawką Niemcy znowu próbują zastosowania gazów duszących. Podpalają także substancje, które wydzielają trujący dym" ;)
| 08:11 poniedziałek, 15 czerwca 2015 | linkuj Sorry, taki tu mikroklimat... to widocznie o Puszczy Bolimowskiej, no i wyjaśnia się tajemnica puszczania gazów bojowych sto lat temu, oni tym chlorem muchy truli, ale zastosowano za dużą dawkę i ruskich wojaków tak niejako przy okazji wytruli.

Żeby nie było że prawię farmazony, tak samo było w czasie II wojny gdy nieco inaczej zastosowano Cyklon B, który był pierwotnie stosowany do dezynsekcji, a Fritz Haber (chemik od gazów bojowych w czasie I wojny) też macza palce w opracowaniu technologii jego produkcji.
Gość wariag | 07:48 poniedziałek, 15 czerwca 2015 | linkuj Niech żyje nam rezerwa, hep, przez szereg dłuuuugich lat !
| 06:27 poniedziałek, 15 czerwca 2015 | linkuj No popatrzcieżżeszno! Wczoraj takoż rowerowaliśmy na dystansie +/- 78 km - i może ze 3 muchy były? Ale za to na miejsce roweringu pojechaliśmy pociągiem, co ŁKA!
| 21:40 niedziela, 14 czerwca 2015 | linkuj Ta rzeczka to Grabinka, gdzie planują (od lat wielu) utworzyć rezerwa, póki co jest obszarem Natura 2000

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa owyte