Spotkać Huanna i przy okazji pojeździć

Niedziela, 10 lipca 2016 · dodano: 10.07.2016 | Komentarze 16

Odpowiednio wcześniej Huann zawiadomił Tomiego, że znów zmierza do Warszawy i że możemy go złapać po drodze. Nie mieliśmy specjalnie pomysłu na niedzielną wycieczkę, zapowiadało się przyjemnie i chłodno, to pojechaliśmy. Niestety zrobiło się mniej chłodno, a więcej gorąco, a tu mrożonej kawy brak. W efekcie kupiłam sobie małą colę,  żeby nie zejść po drodze, ale to dopiero w Kaskach, jak Huann przyjechał. Wcześniej udało się wbić do MOPów przy autostradzie, bo furtka ma już do końca popsuty pzrez lokalsów zamek (i dobrze, bo mogliśmy kilka skrzynek znaleźć, z dóbr gastronomii nie skorzystaliśmy).

Trasa przez Błonie do Ożarowa, w międzyczasie geocaching i pożegnanie Huanna, który w sprawach rodzinno cmentarnych pognał w swoją stronę, a my dorżnęliśmy skrzynkowe zaległości w tym rejonie.

Wszystkie zdjęcia dorzuciłam do albumu lato2016

Mop.

Wiatka w kaskach, tu spędziliśmy duuużo czasu.

Krótki postój w parku bajka w Błoniu

Pchła szachrajka zza płota. Czas wydrukować wierszyk z sieci dla Klusencji.

Kuźnia

A to chyba jęczmień. Ostatnio czytałam o ziarenku jęczmienia jakąś bajkę Klusce.

Park w Ożarowie Mazowieckim

lec33
| 10:17 wtorek, 12 lipca 2016 | linkuj Kryłowa też znalazłem
| 22:49 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Konika Garbuska też mam, jakieś stare wydanie, z rysunkami bodaj Szancera. Nawet nie pamiętałam, że to też rosyjska, ale w sumie tak, ten najmłodszy głupi brat to popularny motyw. Z ludowych mam "Cudownego Bijaka", ale tam sporo gwarą i nie idzie zrozumieć.
lec33
| 21:38 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Mam m.in. Konik Garbusek - Jerszowa, Takie sobie bajeczki - Kiplinga, Bajki - Puszkina - to głównie o zwierzętach ale nie tylko. Mogę pożyczyć.
Gość wariag | 17:44 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Tylko Kryłow mi się kojarzy. U mnie w ogóle z bajkami było krucho. Jedyne, które mi się podobały to "Klechdy polskie" i "Baśnie sezamowe" Leśmiana. A potem skądś dorwałem u dziadków książkę podróżniczą "Maroko ziemia czerwona" i bajki poszły w kąt. Nie pamiętam też żeby ktoś mi bajki czytał a i ja córce mało czytałem bo ona tylko w "Atlasie grzybów" siedziała już mając 2 latka :)
| 17:19 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Wiem wiem, acz lepsze te z 60-70, bo w 80 był dziadowski druk i rozpadały się w rękach już w księgarniach. Zajrzałam na allegro, od metra do wyboru. Znasz jeszcze jakichś rosyjskich autorów? Mam trochę w domu baśni, ale głównie polskie, Andersen, Grimm i takie dla starszych dzieci. Potrzebuję czegoś a la Brzechwa, albo bajki o zwierzętach z morałem.
Gość wariag | 17:15 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Najlepiej żeby książka była z lat 70 lub początku 80-tych bo wtedy tłumaczenia były niezłe.
| 16:01 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Znalazłam na allegro, rzeczywiście podobny styl, ale baśnie inne. Tak czy siak dzięki za cynk, kupię Klu, skoro takie lubi.
| 15:59 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj E, nie mają. Trza szukać po antykwariatach.
| 15:57 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Ciekawe, czy mają w naszej bibliotece. Wzięłabym dla porównania, może tłumaczenie lepsze.
Gość wariag | 15:00 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Coś mi to na Kryłowa pasuje ale w innym wydaniu :)

| 14:46 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Aaaa, tooo. To jest tomik bajek, pachnących Rosją i z obrazkami w tym stylu. "Bajki o niesfornych zwierzątkach", kiedyś trafiłam w Marcpolu. Autor nieznany, to chyba jakieś ludowe bajki, babka i dziadek, zajączek lisica i niedźwiedź, interakcje z ludźmi i inne takie. Mamy jakieś inne wydanie, ale to to: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/156722/bajki-o-niesfornych-zwierzatkach Tłumaczenie z rosyjskiego (moim zdaniem miejscami złe, na siłę archaizujące, bo tłumacz nie znał polskiego odpowiednika zrozumiałego dla całego kraju, a nie jednej wioski, ale to detale).
Gość wariag | 14:08 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Krucazbyrk, przeca znam wiersz o pchle. O to mi chodziło :" Ostatnio czytałam o ziarenku jęczmienia jakąś bajkę Klusce". Jaka to bajka ?
| 11:44 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Aaa, to nie wiem o co chodzi. Znaczy wcale. O pchle jest wiersz, o Andersenie i grochu nie pisałam.
Gość wariag | 11:08 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Ale ja miałem na myśli tę czytaną bajkę a nie park :)
| 10:00 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Raczej o Indianach, ludożercach i wielorybach, sądząc z wyposażenia parku. :)
Gość wariag | 06:48 poniedziałek, 11 lipca 2016 | linkuj Może to ziarnku grochu była bajka ? Pana Andersena.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa edswo