avatar Ten blog rowerowy prowadzi lavinka z miasteczka Żyrardów. Mam przejechane 48715.15 kilometrów w tym 8078.16 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 15.04 km/h i się wcale nie chwalę.

Do przedszkola i z powrotem 2x

Czwartek, 10 listopada 2016 · dodano: 10.11.2016 | Komentarze 3

Pół drogi z Kluską. O dziwo bez większych efektów syreny. Za to dziecko kazało nam się nauczyć piosenki o butach. Niestety mam sam tekst, a nigdzie nie ma melodii...

Idą dzieci do przedszkola

Już od rana tupu tup
Po chodniku tupią buty!
Każdy but śpieszy się,
Do przedszkola zdążyć chce!

Tupią buty tupu tup,
Jak piłeczki sobie skaczą,
Każdy but dobrze wie,
Sznurowadła wiąże się!

Hop la la la tupu tup!

A w przedszkolu buty śpią
W kolorowych ciepłych workach,
Każdy but i we śnie
Do przedszkola śpieszy się!

| 18:53 czwartek, 10 listopada 2016 | linkuj Pamiętam jeszcze:

I naprzód prowadzi nas!
Piosenka o Pierwszym Maja
O Święcie Ludowych Mas!"
| 18:00 czwartek, 10 listopada 2016 | linkuj To i tak nieźle, mama Tomiego się uczyła wierszyków o Stalinie.
| 16:37 czwartek, 10 listopada 2016 | linkuj Mnie uczyli w przedszkolu pozornie niewinnej piosnki:

"Wojsko od rana śpiewa
Ptactwo też daje koncert!
Szumią przydrożne drzewa
Niosąc cień"

Rozbiór logiczny prawdziwych treści czających się w powyższym:
Wojsko sprawujące praktycznie władzę absolutną już od świtu anektuje poranną ciszą, drąc japę, więc pierzaste zwierzęta określane bezosobowo jako "ptactwo"nie mają innego wyjścia - by być słyszalne (Jest demokracja? Jest!) muszą także pruć dzioby, nic w zamian nie otrzymując - za to będąc zmuszonymi do dawania (koncertu). Drzewa nie mając nic do powiedzenia (ani pokrzyczenia) mogą co najwyżej się wyszumieć - ale pod warunkiem, że przy tym harują za całą resztę ("niosąc cień"). Mamy tu klasyczny przykład stosunków feudalnych (podobnie jak w przedszkolu) pod przykrywką pozornej demokracji (każdy teoretycznie może wydawać dźwięki - ale jakie - nie ma na to ostatecznie żadnego wpływu!)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa trzad