Leszno, Zaborów, Płochocin czyli myk pod Kampinos

Poniedziałek, 17 lipca 2017 · dodano: 17.07.2017 | Komentarze 11

Piękne i nie za gorące lato. Uwielbiam. Przez ponad połowę dnia nad głową ciężkie, ołowiane chmury i wiatr, który częściej pomaga niż przeszkadza. Wokół kukurydza wzrostu człowieka i łany pszenicy oraz innych zbóż. Tak sobie jechaliśmy w kierunku Leszna zygzakiem i nieco dookoła, żeby nie przebijać się przez Błonie. Ostało się kilka skrzynek do znalezienia w okolicy (geocaching), więc korzystając z chwili wolnego oraz śpiesząc się przed nadchodzącą falą upałów - trza zad z domu ruszyć. Jedziemy na lekko, z kocykiem, kanapkami i piciem.

Sprzed Domu Kultury w Lesznie zniknął wiklinowy łoś. Bu. Strasznie łyso tam bez niego. Za to jest gong z kawałka blachy. W Lesznie po małym popasie zwiedzanie kościoła. Jedziemy dalej do Zaborowa, gdzie dla odmiany też kościół, ale i cmentarz i pałacyk za płotem i komary i łabędzie i... przed szkołą zbudował się Park&Ride dla osób chcących przesiąść się do autobusu linii podmiejskiej. Który jeździ raz na godzinę, no czasem dwa razy. Już widzę, jak się ludzie do niego pchają. ;)

Po keszowaniu wracamy między innymi przez Płochocin, gdzie odkryłam Biedronkę a zaraz za nią fajną poczekalnię na dworcu. Niestety długo tam nie zagrzaliśmy miejsca, akurat przyszedł ochroniarz zamykać, bo ona do 15.30 (i tak była otwarta ciut dłużej). Dalej Rokitno i kościół drewniany w Żukowie, gdzie często się zatrzymujemy. Zaczyna już ciemnieć. Za Żukowem zaczynają się porządne dziurdzioły i mocny wiatr, który męczy. Jakoś docieramy do domu, ale jestem zmęczona. Kawa stawia mnie na nogi, a zaraz Tomi podrzuca pod nos talerz z obiadem (młode ziemniaki, pomidor i duszone kurki) i już jestem jak nowo narodzona. Fajnie było!

I mostek na Pisi Tucznej z widokiem na dziurawą kładkę.

Trainspotting na linii Warszawa - Sochaczew

Niektóre rzeki wylały po ostatnich opadach. Utrata przeciwnie do nazwy nieco zyskała w objętości.

Ziemniaki pod prądem. W sam raz na bimberek.

No dobra. Leszno i gong zamiast łosia.

Kościół w Lesznie. Jest jeszcze mariawitów, ale nie znaleźliśmy go na mapie. Była tam swojego czasu  niezła heca.

Mieliśmy do wyboru podjechać kawałek szlakiem rowerowym i pieszym. Wybraliśmy pieszy, który był ciut zarzucony konarami drzew. Na szczęście większość uprzątnięto. Tu zaczęło nieco kropić, ale przestało zanim wyjechaliśmy z lasu.

Zaborów i dużo keszowania. Pod Madonną liczyliśmy kordy multaka. To znaczy Tomi liczył, a ja mu przeszkadzałam. ;)

Kwatera '39

Park&Ride

Rodzina łabędzi spotkana przy bajorku

Płochocin i stacyjka. Dach trochę zniszczyły drzewa.

I Żuków

| 16:48 czwartek, 20 lipca 2017 | linkuj @Werrona - tarzaj się w miejscach, gdzie zboże jest powalone przez ulewy to szkody mniejsze będą ;-P
| 11:57 wtorek, 18 lipca 2017 | linkuj O, współczuję. Diety eliminacyjne to zuo. Chociaż z drugiej strony my żyjemy prawie bez mięsa i żyjemy. Ja mam chyba słowiańskie geny, mimo niemieckiego nazwiska, nie mam problemów ani z glutenem, ani z laktozą, ani z białkiem mleka krowiego. Tylko strączkowce odpadają.
Werrona69
| 11:53 wtorek, 18 lipca 2017 | linkuj Egoistycznie powiem, że nie mój to chlebek, bo ja na bezgluteniu od jakiegoś czasu żyć muszę. Koszmar to jakiś nie dieta, ale przynajmniej poskakać po chlebku jeszcze mogę :)
| 11:42 wtorek, 18 lipca 2017 | linkuj Ja nie mogę, babcia nauczyła mnie, że się nie biega po jedzeniu. Kluskę też uczę, że to chlebek w formie larwalnej. ;)
Werrona69
| 11:36 wtorek, 18 lipca 2017 | linkuj O tej porze roku mam silny odruch tarzania się w zbożu. Wiem, że to brzydko i że mogę kiedyś znaleźć widły w tyłku, ale cóż mam robić, jak się we mnie zwierzę budzi? ;)
| 09:37 wtorek, 18 lipca 2017 | linkuj Wahałam się z Utratą, ale nie byłam pewna. :)
| 05:46 wtorek, 18 lipca 2017 | linkuj - Utrata

- Łoś był bardziej wiklinowy niż słomiany

- Faktycznie bardziej Park&Drive; (jak podpisałaś), albo nawet Drive&Park; niż Pard&Ride;, podejrzewam skok na kasę z Unii by zrobić parking pod szkołą.
| 04:21 wtorek, 18 lipca 2017 | linkuj Piękne łany :)
"Ziemniaki pod prądem" - dobre :)
| 21:48 poniedziałek, 17 lipca 2017 | linkuj Ale po drodze było dość monotonnie, ser, dżem i ciasteczka (herbatniki).
wczorajidzis | 21:29 poniedziałek, 17 lipca 2017 | linkuj Chwaściki i pociągi - to lubię.
| 21:19 poniedziałek, 17 lipca 2017 | linkuj Kanapki, Tuczna i kury na obiad. Żryć nie głodować :))

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa lkazd