Do przedszkola 2x, do biblioteki i do parku

Piątek, 22 czerwca 2018 · dodano: 22.06.2018 | Komentarze 7

Dziś był koniec roku w przedszkolu Kluski (tj. oficjalny występ na zakończenie), więc pojechaliśmy we dwójkę i obejrzeliśmy. A potem z Kluską skrótem przez Żyrardowską Pragę (skrzyżowanie Chopina z Chopina) do biblioteki przy Mostowej. Po drodze do parku Meteorowi przyszedł do głowy pomysł i zawołał, że ma dla Kluski niespodziankę. Zatrzymujemy się, parkujemy, a ja zaczynam się śmiać, bo oto przed nami sklep o nazwie "Niespodzianka". Wołam Kluskę i mówię, że patrz Kluska sklep "Niespodzianka"! A tu Meteor się ze mną kłóci, że nie i gdzie ja idę. A ja mówię, że do "Niespodzianki"...

Yyy

Okazało się, że prawdziwą niespodzianką była druga biblioteka po drodze, wraz z kącikiem dla dzieci, gdzie Klusce założyli konto na kartę, którą już ma i jeszcze pozwolili od razu coś wypożyczyć. A Meteor o sklepie "Niespodzianka" nie miał zielonego pojęcia, kompletny przypadek. :D

W parku Kluska znalazła sobie męskie towarzystwo przy strumyczku i nas doskonale olała, choć początkowo zostaliśmy zmuszeni do czytania kilku książeczek z powodu kota, którego spotkaliśmy po drodze. Nie do końca załapałam związek przyczynowo-skutkowy między kotem a czytaniem, no ale dobra. Po zabawie na skałkach, placu zabaw i strumyku Klusię zamoczyło nogę w szlamie i w związku z tym zażądało ewakuacji do domu. No to pojechaliśmy.

Więcej fotek będzie u Tomiego, bo ja tylko nagrywałam kamerą występ, a aparat miał on.

| 16:52 niedziela, 24 czerwca 2018 | linkuj To fakt. Nic nie ma z niczego. Dodajmy, że Kluska ma większą biblioteczkę niż niejeden dorosły i oczywiście książki upchnięte są dwuwarstwowo, bo się nie mieszczą. Książki są od początku u niej na równi z innymi zabawkami, zaczynając od materiałowych obrazkowych i podobnych plastikowych do kąpieli, piszczące po naciśnięciu itp... no i kolejno coraz poważniejsze. Oczywiście my jej sporo czytamy (też zaczynając od najprostszych książeczek - mamy fantastyczną serię z grubymi, tekturowymi kartkami z wierszami Tuwima, Brzechwy, Fredry itd.).

No a wizyta w bibliotece jest jednym z urozmaiceń czytelnictwa - sama wnosi na górę stosik książek, gier, podaje pani/panu, daje kartę biblioteczną, wybieramy też z półek... no poważna sprawa.
| 18:02 sobota, 23 czerwca 2018 | linkuj Każde by czytało, gdyby ich rodzice czytali. To wychodzi z każdych badań czytelnictwa. Czytają dzieci i dorośli będący dziećmi rodziców czytających książki w obecności dzieci. Kluska na początku wcale nie kochała książek, raczej wolała skakać i biegać. Ale że w domu wszyscy w kółko coś czytają, włączając babcię... to książki są dla niej naturalnym otoczeniem. W domu są poupychane wszędzie. Poza tym zawsze stoję na stanowisku, że nie chodzi o to, by czytać cokolwiek. Nie, trzeba czytać dobrą lekturę, przynajmniej raz na jakiś czas. Czytanie byle czego to to samo co czytanie internetu, blogów i tak dalej.
| 17:54 sobota, 23 czerwca 2018 | linkuj Oby wszystkie dzieci z tak ogromną chęcią czytały książki.
| 16:56 sobota, 23 czerwca 2018 | linkuj Czytanie w parku, to raczej że nie mogła się doczekać przeczytania wypożyczonych książeczek... poprzednio nie chciała postoju w parku, tylko od razu jechać czytać do domu, ale namówiłem ją na czytanie w parku.
| 08:50 sobota, 23 czerwca 2018 | linkuj A, to już wiem. Bo że czytanie w parku wynika z wystawy fotografii w bibliotece, to wiem, tylko mi ten kot umknął. :)
| 06:59 sobota, 23 czerwca 2018 | linkuj Związek przyczynowo-skutkowy był taki, że druga książeczka była o kotku... a poza tym ona jadąc z biblioteki nie może się doczekać, kiedy będziemy czytać książki i poprzednio też czytaliśmy w parku na ławce.
| 04:18 sobota, 23 czerwca 2018 | linkuj A to ci niespodzianki!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa epatr