Powtórka z ogniska

Wtorek, 28 sierpnia 2018 · dodano: 28.08.2018 | Komentarze 5

daleko, nie za blisko. Grunt, że chyba całe osiedle się dowiedziało, gdzie jedziemy, bo Kluska obwieściła w trakcie przejazdu przez podwórko wszystkim obecnym. Że na kiełbaski jedziemy. ;)
Z tą różnicą wszakże, że po drodze mieliśmy kilka krótkich postojów. A to na grzyba na ścieżce, a to znaki drogowe obejrzeć i poznać ich znaczenie. Oraz drugi problem, to jest mokre drewno. No dobra, wilgotne, bo padało parę dni temu, a że było dość chłodno, to nie miało kiedy wyschnąć. Ale co to dla eskapebola, Meteor rozpali w trymiga, jeszcze mu Kluska pomagała ze świeczką i patyczkami. Kiełbasa tym razem toruńska, smaczniejsza smakowo, ale miała ciut przygrubą skórkę i była za słona jak na moje standardy. Ale nie narzekam, każdy zjadł swoją porcję. Odbyło się kilka wycieczek po leśnej drodze, raz Kluska złapała zająca podczas gry w piłkę nożną (od dawna powtarzam, że ona jest za mała i przez to niebezpieczna, Meteor wozi tak naprawdę miniaturkę piłki). Graliśmy również w rzucanie plastikowym talerzem oraz mieliśmy rozgrzewkę, czyli na zmianę wymyślaliśmy sobie ćwiczenia. Meteor ledwo się trzymał na nogach, ja też chwilę odpoczywałam. Kluska jak zwykle w formie, czyli każdego wykończy. ;)

Szybki film z rozpalania pod tym adresem.

Roślinki rosnące na polanie

Jedna, dosłownie jedna dojrzała jeżyna. Poświęciłam się i dałam do zjedzenia Klusce. Na szczęście nie wypluła. ;)

O początku lipca sporo porosło ziela wszelakiego

A to droga spacerowa

Pokrzywa. Kluska się ich boi i z nimi walczy. Trochę złagodniała, gdy wytłumaczyłam, że to w gruncie rzeczy bardzo zdrowa roślinka i można z niej zrobić szampon. :)

Ciąg dalszy drogi

Hamak musi być

Wyprawa po drewno

Kiełba cierpliwie czeka

Kapelusz z łopianu (czy czegoś) i bukiecik z krwawnika.

Czytaj dziecku 20 minut dziennie. Taaa, chyba 20 minut na godzinę w przypadku Kluski. ;)

| 18:21 środa, 29 sierpnia 2018 | linkuj Nie, raczej nie. Starce tam też rosły, tylko mi fotki nie wyszły, a toto było bardzo niskie i tylko jeden kwiat kwitł. I miał zupełnie inne liście, takie spore i blisko ziemi. To jest w ogole ciekawa enklawa, wokół sosnowy las, a tutaj rośnie w miarę stara dębina.
Gość wariag | 15:02 środa, 29 sierpnia 2018 | linkuj Żółty kwiatuszek to starzec. Możliwe że i górski przywleczony przez eskapeboli na niziny ;)
| 06:58 środa, 29 sierpnia 2018 | linkuj Kluska prócz kiełbasy podżerała jeszcze inne rzeczy, więc nie wiem, czy summa summarum nie zjadła więcej niż my. Ona jada jeden posiłek dziennie, zaczyna rano a kończy wieczorem. ;)
| 06:26 środa, 29 sierpnia 2018 | linkuj Każdy wrąbał mniej więcej podobną porcję... tylko że my zrobiliśmy sobie jeszcze dokładke, a Klusce już starczyło.

To było drewno mokre-suche, więc wystarczy znaleźć suchy drobiazg i rozpala się bez problemu, dodatkowo był wiatr, który ładnie rozdmuchiwał. A drewno precyzyjniej dzielimy na:
- suche-suche - suche z wierzchu i suche w środku
- suche-mokre - suche z wierzchu, ale mokre w środku
- mokre-suche - mokre z wierzchu, suche w środku
- mokre-mokre - mokre i z wierzchu i w środku
| 04:24 środa, 29 sierpnia 2018 | linkuj Aż musiałem sprawdzić, co oznacza eskapebol, a to skrótowiec od Studenckiego Koła Przewodników Beskidzkich! Wszystko jasne :)
Z filmiku wynika, że Kluska jest elokwentna :)

PS. Czyżby porcje kiełbasy były jednakowej wielkości, aż taki apetyt ma Kluska?

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa erzep