Do magazynów gazów bojowych, które wybuchły

Niedziela, 6 listopada 2011 · dodano: 06.11.2011 | Komentarze 9

...jakiś czas temu. Pod Bolimowem. Przy okazji obejrzałam trochę koparek i walców przy budowie autostrady. Coś szybko to nie idzie, ale na sporym odcinku cosik już widać. Wiadukt pod Miedniewicami nadal nieukończony, w rusztowaniach.
Po magazynach gazów bojowych, używanych podczas I wojny światowej - pozostały tylko głębokie leje w ziemi. Ale jest też resztka pomnika i kamień z napisem Oddział Miotaczy Min (tyle, że po niemiecku i symbolami wojskowymi). Do pomnika początkowo nie mogliśmy dojechać, bo jakiś pan sobie w jego kierunku strzelał z pobliskiej gajówki. E! Wojna skończyła się już dawno temu! No, ale w końcu żona "pana Janka" się wkurzyła i zagoniła go do domu, a my w spokoju mogliśmy obejrzeć pomnik i rozejrzeć się za kamieniem. Trochę to trwało, ale Tomiemu udało się go odnaleźć. To było w okolicy skrzyżowania traktu kozackiego z łowickim.
Potem pojechaliśmy w rejon dwóch patrzcych na siebie drzewnych kapliczek , gdzie się Niemcy tłukli z Ruskimi (1:0) dla Rosjan) ale krzyża nie znaleźliśmy. Promień 200m do przeszukania to nie taka prosta sprawa, jeszcze tu wrócimy. Potem myk w bardziej cywilizownae rejony, ale tylko na moment, bo znów krzaki i cmentarz ewangelicki. A potem myk do Mokrej Prawej (chyba) i w okolicy cmentarz z grobami z 1934-54. Malutki, ale chyba zwykły katolicki, nazwiska zupełnie polskobrzmiące.
Powrót znów przez Puszczę Bolimowską, dalej Rawkę i tradycyjnie przez las do Zyrardowa.

staahoo
| 21:53 czwartek, 29 grudnia 2011 | linkuj Pan Janek strzelał...trzeba było , albo ogniem odpowiedzieć, albo pomachać białą szmatką ;)
| 22:16 poniedziałek, 7 listopada 2011 | linkuj O tak, to był bardzo cycle day :)
| 20:01 poniedziałek, 7 listopada 2011 | linkuj O, widzę że roiło się od znajomych rowerzystów w Puszczy ;-P My jakąś dwójkę minęliśmy na autostradzie, z widzenia nie znamy, ale z pewnością gdzieś tu siedzą na bikestatsie ;-P
lavinka z nielogu | 15:16 poniedziałek, 7 listopada 2011 | linkuj My mało wyjeżdżaliśmy z puszczy, sraszie wiało...
el kondor | 14:46 poniedziałek, 7 listopada 2011 | linkuj No proszę! Ja też byłem w niedzielę w Puszczy Bolimowskiej, tyle że pomiędzy Skierniewicami a Nieborowem.
lavinka z ielogu | 14:07 poniedziałek, 7 listopada 2011 | linkuj Nu, jeden przydrożny stary cmenarz możesz a zahaczyć :)
lukasz78
| 13:19 poniedziałek, 7 listopada 2011 | linkuj To ja raczej nie trafię, bo ja głownie asfaltem śmigam :)
| 10:56 poniedziałek, 7 listopada 2011 | linkuj Okolica Bolimowa bardzo ciekawa,duzo sie zachowalo w lesie i krzakach,ale niestety slabo na mapach,trzeba duzo sie nakombinowac by trafic gdzie trzeba :)
lukasz78
| 10:11 poniedziałek, 7 listopada 2011 | linkuj No proszę, a ja do Bolimowa w sobotę zawitałem :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ziejl