Sierpień, 2022

• Aktywność Wędrówka

Beskid Śliski 2022 - dzień 2 -piesza Rotunda

Czwartek, 11 sierpnia 2022 · dodano: 23.08.2022 | Komentarze 0

Po rypaniu rowerowym dnia poprzedniego poprzestałam na tuptaniu na Rotundę i poznawaniu osób na bazie w Regetowie, jak i samej bazy, która się nieco pozmieniała przez lata. Trasa piesza nie jest długa, ale też my z Kluską nienawykłe do człapania, więc jest to dla nas obu przyzwoity wysiłek. W sumie jakieś 4 kilometry marszu z hakiem.

Tomi szpanuje na bazie jako autor komiksu o kubku z kroniki. ;)

Kluska zaś siedzi w rzece i ciężko ją wyciągnąć gdziekolwiek.

Prysznic bazowy

umywalka bazowa

Ambitny mechanizm lodówki

Wodę pitną bierzemy stąd.

Idziemy na Rotundę. Po drodze mijamy skrzynkę Meteora - Drogopotok

Kluska idzie z kijami, ale marudzi trochę. Jeszcze się nie przestawiła.

Na Rotundzie wielkie zmiany, pojawił się nawet punkt rozwałkowy. ;)

Ledwo zaczynamy robić zdjęcia, zaczyna lać i trzeba przeczekać tu i tam.

Fundament dawnej wieży obserwacyjnej

I wracamy korzystając z tego, że deszcze chwilowo minęły górę.

Wieczorem Kluska nawiązuje głębsze relacje z dzieciakami i robią wspólne śpiewanki przy ognisku.

Beskid Śliski 2022 - dzień 0/1

Środa, 10 sierpnia 2022 · dodano: 22.08.2022 | Komentarze 4

Zaczynamy dojazdem do dworca na nocny z Gdyni do Krynicy Górskiej. Wsiadamy w mordownię około północy (oczywiście jest trochę spóźniony) w Żyrardowie i wysiadamy w Grybowie. Potem wyszło, że można było jednak w Stróżach stację wcześniej. Spanie wychodzi różnie, ale przynajmniej w przedziale rowerowym nie ma tłoku. Na nogi stawia nas przede wszystkim świtanie we mgle i kawa z termosu Tomiego.
Po serpentynach mostkowych w Grybowie (jakieś znaki zakazu z powodu osuwiska) udajemy się objazdem trasy szybkiego ruchu przez Gródek. Tam sobie zrobiliśmy postój śniadaniowy na parkingu przykościelnym. Sporo śmieci, ale chociaż była wiatka i stojaki rowerowe, co doceniam. Następny postój był na przełęczy, gdzie sobie zerwaliśmy trochę niepryskanych śliwek. Zjechaliśmy stromym zjazem do rzeczki Ropy i mostka, przy którym znów się zatrzymaliśmy. Ta droga to była nieustanna rozwałka co parę kilometrów. ;)
Wreszcie podjeżdżamy bocznymi szosami do miejscowości Ropa obejrzeć cerkiew i złupić skrzynkę. Cerkiew była, po skrzynce zostało się jeno wspomnienie... szkoda, bo nówka sztuka.
Dalej lecimy równo pod górę w rejon Klimkówki, gdzie zatrzymujemy się pod zaporą. Na miejscu hałąsują kosiarze i namawiam ekipę na zmianę legowiska i udanie się na plażę paręset metrów dalej. Niestety oznacza to wbicie się ponownie na górę i zjechanie w dół w innym miejscu. A po dłuższym postoju w cieniu krzaków (na szczęście nie było komarów), zwiedzamy traskę rowerową z szutru. Niestety nie leci do samego Uścia, byłby to wspaniały objazd szosy... no, trudno, kończy się na ślepo. Trzeba się kawałek wrócić i wbić po skarpie szutrową drogą na górę. I stamtąd niemal od razu zjechać w dół do Uścia na kolejną rozwałkę pod kolejną cerkwią (po drodze mijaliśmy jeszcze inną w Klimkówce).
Po zakupach w Uściu jedziemy  już prosto do Regetowa, nieśpiesznie odwiedzając cerkiew w Kwiatoniu (gdzie spotykamy przewodnika) i Skwirtnem. Rypanie w górę jest konkretne, więc Tomi z Kluską często czekają, aż wepchnę rower na kolejną górkę. Na dodatek w okolicy Klimkówki odkrywam, że urwała się część manetki zmieniającej biegi w górę, więc jadę na dwójce z tyłu i dwójce z przodu (nie chce mi w takim przełożeniu zrzucać z przodu na jedynkę). No cóż, przyoszczędziło się przed wyjazdem na serwisie, to się ma... ale w sumie to aż tak bardzo nie przeszkadza. Docieramy do bazy namiotowej jeszcze za dnia, to znaczy za widoku i spokojnie rozbijamy namiot. Kluska trochę markotna, bo nikogo jeszcze nie zna, a na bazie plącze się sporo rówieśników. Jakoś dobijamy do wieczora i wcześnie idziemy spać.

Mostek na Ropie

góra Chełm

Cerkiew w Klimkówce

Zapora - widoki jak z Norwegii normalnie.

Kluska ostrzejsze podjazdy podchodzi z kijami.

Na plaży niespodzianka, wiaty i stojaki oraz klimatyczne mostki.

Plaża bardziej błotnista, ale nie narzekamy, bo dzięki wodzie jest ciut chłodniej.

Koniec trasy...

Cmentarz wojenny

Cerkiew w Uściu Gorlickim. Tu Kluska przegrywa z cerkwią, gładząc gont odkrywa drzazgę w palcu... trochę trwa, zanim się w bólach udaje się pozbyć niechcianego bagażu.

Cerkiewka po drodze

Kwiatoń

Nasz wakacyjny domek.

A to nie jest studnia, to bazowa lodówka. :)

Rano następnego dnia zauważyłam, że pozostawione luzem bakterie aparatowe umarły (zapomniałam ich schować do ciepła na noc) i resztę zdjęć robiłam już tylko telefonem niestety.