Longinada 2013 - Norwegia - Dzień szósty

Środa, 21 sierpnia 2013 · dodano: 04.09.2013 | Komentarze 4

Tak zwana trasa rozwałkowa. Od tej chwili postanowiłam utworzyć wewnętrzną grupę średnią. do tej pory była tylko opcja grupy dziecięcej (oraz lazaret dla chorych i połamanych) a także grupa łojąca bez wytchnienia. Nie pasowały mi dystanse ani tempo żadnej z nich. Dzisiaj dystans średnio po płaskim, ale jednak dolina wzdłuż prawdziwego norweskiego fiordu (ale się jarałam, nawet poszłam wypić wodę z morza) i rozwałki średnio co 5km, a bywało że i częściej. Nie licząc fotostopów ;)
Trasa była tak rozwałkowa, że w samym Odda zrobiliśmy trzy rozwałki, bo sklep, bo urbex, bo trzeba w krzaczki. Raz nawet pojechaliśmy na skróty za Meteorem, ale to nie jest bezpieczne, oczywiście trzeba było sprowadzać rowery po schodach, tyle dobrego, że po terenowych ;)
Atrakcją dnia okazał się przejazd przez remontowany tunel. Jak się okazało - zupełnie po ciemku. Nie wiedziałam, że będzie tak straszno i specjalna czołówka na takie okazje została na dnie sakwy, a potem było za późno i za ciemno, by jej szukać. Myślałam, że lampa rowerowa i zwykła czołówka dadzą radę. Ups... w pewnym momencie jadący przede mną zniknęli za zakrętem i nie widziałam kompletnie NIC! Tylko przy ziemi trochę pasów... przez które omal nie wpadłam na lewą ścianę, nie zauważyłam, że zjechałam na przeciwny pas. W oddali zaczęły mi migać mi światła sprzętu do remontu, ale były za daleko. Ruch samochodów wahadłowy. Tylko przez moment jechały z naprzeciwka i wtedy mogłam szybciej podjechać do przodu. Potem znów ciemność i tak do końca. Jeny ale adrenalina!

A poza tym luz blaszka, po drodze słoiki z czereśniami i puszki na zostawianie pieniędzy. Drogie jak diabli, to nie kupiłam. Za to przy jednym miejscu rozwałkowym ktoś posadził jabłonki w formie żywopłotu. Dla turystów gratis, bo przecież Norwedzy nie wezmą. Ale ja nie jestem Norweżką, to nazbierałam do kieszeni malutkich niemal dziczek, ale dojrzałych - na owsiankę :)

Piękne widoki, jakiś objazd tunelu, jakieś skrzynki. Na koniec mała przegryzka resztek z obiadu grupy mocnej, która tego dnia łoiła od świtu na Język Trolla (miałam iść, ale zrezygnowałam, za późno dotarliśmy na nocleg) i krótki rejs promem na drugi brzeg, gdzie dotarliśmy na kemping i okazało się, że jeśli nie śpimy w grupowych, to musimy dodatkowo dopłacić. Następnego dnia mieliśmy jechać do Bergen, więc rano ( o 6) Meteor zwinął namiot i dzięki temu spaliśmy za friko, bo pan czy pani liczący namioty przyszedł jak już nie było ani nas ani busa ani namiotu. Ot 150 koron na plusie ;)

Grupę rozwałkową stanowili: Meteor2017, Magda, Anks i ja :)