53/365 Zamiejscowa do Wiskitek

Sobota, 22 lutego 2014 · dodano: 22.02.2014 | Komentarze 9

Właściwie do przedpola Wiskitek, czyli glinianek na granicy tej miejscowości i drugiej, mniejszej wioski to znaczy Sokuli. Do sokuli wjechałam przez serwisówkę obwodnicy, więc właściwie nie minęłam żadnych budynków. Ale wjazd się liczy. Trasa z gatunku tam i z powrotem, bo w tej okolicy jest mało wariantów nietelepiących. A że byłam holendrem... to ten. Byłabym zapomniała, wycieczka na tej trasie dzięki Meteoru, który tamtędy jechał do Guzowa, więc mu przez jakiś czas towarzyszyłam.

Bauchausik po lesie jeździ rzadko, ale daje radę o ile nie ma dużo korzeni i błota. Tu po zeschniętych liściach poszło całkiem szybko. Ale i tak się zgrzałam bez przerzutek, przez co mam nieco rozgogoloną wersję cycle forest chic, bo mi było za gorąco w parce i szalu. Ale potem znów się ubrałam, nie strachajcie się ;)

Przy gliniankach natomiast musiałam sprawdzić grubość lodu i włożyłam rękę do przerębla przy brzegu. 2cm na oko. Tylko trochę paluchy mi zmarzły. I tu zaczyna się ciekawy zbieg okoliczności. Meteor znalazł w sakwie moje cieplejsze rękawiczki w sakwie. A potem mu się przypomniało, że ma jeszcze przednią sakiewkę od Pradziadka. O tyle super, że właśnie mi zaczęła padac bakteria od telefonu, a tam endomondo włączone... dlaczego super? Bo w tej sakwie miałam ładowarkę usb, której oczywiście od razu użyłam :)

Retroprasówka z Londynu w Kurjerze Warszawskim (pisownia oryginalna) 17 października 1914.

| 17:09 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj Ale tam nie ma nic o pokryciu... tylko ze dach jest z grubej warstwy betonu (sciany moze tez, ale jak pokryli boazeria, a z zewnatrz klinkierem, oboniowali lub zrobili a la tyn, to sie pismaki nie zorientowaly).
Gość wariag | 17:09 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj Po prostu posterunek namiarowy dla zeppelinów ;)
| 16:55 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj Bunkier nie miał pokrycia, to był monolit ;P
| 16:21 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj Ja tam nadal stawiam na bunkier ;-)
| 10:26 niedziela, 23 lutego 2014 | linkuj A ja chyba już wiem, o co chodzi z tym betonowym pokryciem dachowym. To nawet nadal jest w użyciu. Dachówka cementowa/betonowa. Na oko z daleka nie do odróżnienia z daleka od ceramicznej. Oczywiście dużo tańsza.
| 21:11 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Bo to bardzo tajemnicze, że w jednym, nawet konkretnym hausie aż 40 Niemców. Ja bym się Bau hausa takiego.
| 18:35 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj No właśnie to jest ciekawe w tym artykule, że nie za bardzo wiadomo co autor miał na myśli ;-P

Moja teoria jest taka, że wtedy jeszcze rzadko używano betonu (czy też z angielska - konkretu), a zwłaszcza jeśli chodzi o konstrukcję dachu... być może autorowi kojarzył się z konstrukcją betonowego bunkra lub fortu.
Gość wariag | 18:20 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Wytłumaczcie mi proszę cóż to takiego zagadkowego z tym domem?
| 17:50 sobota, 22 lutego 2014 | linkuj Ta ścieżka jest o tyle fajna, że bez dziur i błota (no, parę korzeni), za to biegnąca obok droga leśna była totalnie błotnista, kałużowa i dziurawa, bo po niej samochody jeżdżą.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa trzad