259/365 Cyklobunkring w Józefowie

Sobota, 27 września 2014 · dodano: 28.09.2014 | Komentarze 5

Celem wycieczki było połączenie serwisu podotwockich keszy Tomiego, jedna reaktywacja i złupienie geościeżki bunkrowej w Józefowie. Przy okazji złupiliśmy też jeden stary dworek. Na inne nie starczyło czasu.

A nie starczyło, bo ciapąg, którym mieliśmy jechać do Warszawy, spóźnił się godzinę. I jeszcze złapał pół godziny opóźnienia na trasie, więc spóźliśmy się pół godziny na pociąg, na który było godzina zapasu. No rzesz. Ledwo kupiliśmy bułki i jako tako rozsiedliśmy się na peronie, trzeba było wsiadać do następnego. Na dodatek wstaliśmy o nieludzkiej porze, zmoczył nas deszcz (pelerynka rullez), wreszcie na zachodniej wyszło słońce, a my mieliśmy wtedy już wysiadać w Starej Wsi! No to w pięknym słońcu jechaliśmy sobie zmodernizowanym słoneczkiem. Mieliśmy trochę w plecy czasu, bo w Starej Wsi wylądowaliśmy o 11.30. A tu dzień krótki. Z serwisami poszło szybko, bo umiem jeździć pod górę po piachu, a poza tym piach nie był taki strasznie suchy, bo dopiero co przestało padać.
Opłotkami na zachód od Otwocka dojechaliśmy do Józefowa, gdzie nawiedziliśmy zrujnowany dworek, w którym Tomi odnalazł swoją niszę. Ja zresztą też. W Józefowie od kesza do kesza, od bunkra do bunkra (niektórych nie było widać zza płotu), zrobił się wieczór. A z wieczora ciemna noc, kiedy to znaleźliśmy finał geościeżki. Super zabawa, choć większość bunkrów albo niedostępna, albo zaśmiecona. No cóż, Polska.

Do pociągu powrotnego mieliśmy 50minut, więc podjechaliśmy w kierunku Warszawy jedną stację, drugą... O! Falenica! Jeszcze 20 minut do ciapągu. To jeszcze podjedziemy. I tak dotarliśmy do stacji Wawer. Dalej baliśmy się jechać, bo nie wiadomo, gdzie się kończyła ładna asfaltowa ddrka. Dojechaliśmy ciapągiem do warszawy w 10 minut i tam kolejne oczekiwanie na pociąg do Żyrka. Kupiłam sobie na głównej hali gorącą czekoladę, a wcześniej jeszcze złupiliśmy przydworcowego mikrusa. Powrót do domu znów z emocjami, do Pruszkowa jechaliśmy z hałaśliwym i agresywnym młodzieńcem, który wymyślał koledze przez telefon, że pobił jego koleżankę (uszkodził jej oko i ona miała je zakryte plastrem), a przy okazji walił w toaletę. Pociąg był zmodernizowany, szkoda ścianek (mocne były, nawet się nie wgniotły), przyszedł kierownik pociągu i kazał mu się uspokoić. I tak jechał z młodzieńcem aż do Pruszkowa, a potem zmęczony poszedł na przód. I dzięki temu Tomi miał nieskasowany powrotny, dlatego pojechał dnia następnego rowerem w ten sam rejon (już beze mnie), by wracać pociągiem "za darmo" ;)

Wszystkie fotki z bunkrów i niebunkrów w stosownym albumie na picasie.

| 17:49 poniedziałek, 29 września 2014 | linkuj Fakt, było nieprzyjemnie ale obyło się bez strat...
| 14:48 poniedziałek, 29 września 2014 | linkuj Nie no opowieść optymistyczna. Pociąg nie został zdemolowany, Pan wysiadł, nikt nie dostał po mordzie (przynajmniej w pociągu), w zasadzie "nic się nie stało" ;) Kafelki na pewno ręcznie malowane, ale nie dojrzałam logo.
Gość wariag | 14:33 poniedziałek, 29 września 2014 | linkuj Kafelki ... hmm, Ćmielów czy Opoczno ?
Piękne jesienne fotki :) ... w porównaniu z opowieścią o kolesiu z ciapągu można się zdołować :(
| 12:19 poniedziałek, 29 września 2014 | linkuj Jedne się przebarwiają, inne nadal zielone. To chyba zależy od dostępu do światła. Kolorowe spotykało się w ciemnych miejscach.
| 05:55 poniedziałek, 29 września 2014 | linkuj O - dąb czerw. już się przebarwia na żół.? A w Jamboru jeszcze ziel.!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa onena