264/365 Zamglona wycieczka do Modlina

Sobota, 11 października 2014 · dodano: 14.10.2014 | Komentarze 6

Ruszyliśmy rano, ale nie o świcie. Plan był taki, by dojechać jak najszybciej do Modlina, czyli przez Kampinos, potem przeserwisować skrzynki i przy okazji pozwiedzać dawno niewidzianą twierdzę. A wieczorem wbić się do pociągu lotniskowego i wrócić do Żyrka przez Warszawę. Jak się uda, to wcześniejszym pociągiem. Plan wykonano w 100%.

Jesienny pejzaż zamglony o poranku jest przepiękny. Tylko mi się rzepak w tym widoku kłóci. Rzepak kwitnie w maju! A nie w październiku! Wszystko do góry nogami w tym roku. Tylko my jak zwykle z Meteorem na czterech kółkach. Trochę mi się szybko zachciało rozwałki, ale nie bardzo było gdzie. Tylko na chwilę przycupnęliśmy przed cukiernią w Paprotni na ciacho, chwilkę posiedzieliśmy na przystanku w Kaskach i pod drewnianym kościołem z Kampinosu, bo nie udawało mi się porządnie go sfocić do tej pory. Zawsze tędy wracamy, jak już ciemna noc nastaje. W sobotę nie było lepiej, bo elewacja wejściowa od północy, a tu nisko słońce od południa. No ale w końcu go mam jako tako obfocony.

Potem cmentarz wojenny i porządna rozwałka pod wiatką. Kanapki, kawunia, jak lubię. I skrzynka do kompletu. Potem pięknie zabarwiony las puszczowy i wyjeżdżamy z niego od północy. Myk myk do Leoncina, po dwie skrzynki i obejrzenie ładnego ceglanego kościoła i jeszcze ładniejszej drewnianej kaplicy cmentarnej. A to już rzut beretem od Modlina. Trochę główniejszą szosą, więc przyjemnie nie było, ale na szczęście krótko. Most s purchlami na afalcie, schodzenie rowerem po stromej skarpie i w zasadzie jesteśmy u progów twierdzy.

Zwiedzanie zaczęliśmy od rozwałki, żeby mieć pełne brzuchy i dużo siły na czołganie się w tunelu. Wyszło, że dało się iść na czworaka. Potem serwis mojej skrzynki na 551km Wisły, potem ocena, że gołębnik nadal w remoncie, więc reaktywować starej nie ma po co i... jeszcze trochę keszowania, na ogół brudnego i ryzykownego. Ale co to dla nas.

Powrót późnym wieczorem, nawet udało się spotkać obydwa autobusy lotniskowe pod dworcem. W Warszawie mieliśmy pół godziny do ciapągu do Żyrka, to podskoczyliśmy po skrzynkę (o właśnie, jeszcze chyba jej nie logowałam) na rogatkach. A tak policja się skrada i chowa za winklem. Co jest? Potem się okazało, że przed kibicami się chowali, bo mecz miał być. Na szczęście mecz wygraliśmy, a jak wiadomo kibice mniej demolują miasto przy okazji wygranej. :)

Pociągiem dojechaliśmy do Międzyborowa i dalej do Żyrka per pedales. I tak dociągnęliśmy do 80tki.

Wszystkie fotki w stosownym  albumie podróżnym.