274/365 Urząd, poczta i sklepy

Poniedziałek, 27 października 2014 · dodano: 27.10.2014 | Komentarze 23

Wybory za pasem, trzeba się dopisać do żyrardowskiego wykazu głosujących, czy jak to się tam nazywa. Żeby nie musieć się meldować (jakoś nie potrafię wymeldować się z ukochanej Warszawy). Trochę było biegania od okienka do okienka, a czas naglił. A tu ksero dowodu jeszcze. Jako że ksero jest kilkaset metrów od urzędu, udałam się tam piechotą. Na tak krótki dystans nie opłacało się wsiadać na rower przucupnięty w wyrwikółce. Pomyśleć, że niektórzy ludzie jadą taki kawałek samochodem.

Opłaca się używać własnych nóg, w drodze powrotnej spotkałam mamę Werrony z rowerem i pogawędziłyśmy krótko o tym i tamtym. Byłoby dłużej, ale urząd do 16 i musiałam się śpieszyć. Sprawa załatwiona, jeszcze poczta. Tam trochę kolejka, ale dało się wytrzymać. Poczta jeszcze bliżej niż ksero, rower znów został w tym samym stojaku. Na sam koniec jeszcze skoczyłam do Reserved popatrzeć, czy nie trafię czego dla Kluski i trafiłam na promocję, że druga bluzka za 50% ceny. No, to już cenowo wyszło nader korzystnie.

No i do domu. Zastanawiam się, czy pieszych odcinków nie wrzucić dla picu na endomondo ;)

Gość | 16:15 środa, 29 października 2014 | linkuj @Lavinka - plus tajkonauta też űrhajós - czyli "trzy w jednym" :)
" ...Az űrhajós (az amerikai terminológiában asztronauta, az oroszban kozmonauta, kínai nevük alapján néha tajkonauta) ... "

A tu mam Hindusa tylko nie wiem, w którym miejscu pisze "kosmonauta" :(
| 21:10 wtorek, 28 października 2014 | linkuj A Węgrzy chyba nie rozgraniczają, bo oba: űrhajós.
| 20:59 wtorek, 28 października 2014 | linkuj Kosmonauci Je-meny to Gastronauci
| 20:44 wtorek, 28 października 2014 | linkuj To ja nawiążę jednak do konsumpcji: a taki kosmiczny men z kraju Jemen to jak się będzie nazywał?
Gość wariag | 20:15 wtorek, 28 października 2014 | linkuj @Meteor - diwiersant ;)
| 20:08 wtorek, 28 października 2014 | linkuj No tak, ale Mongolia sama go nie wystrzeliła, więc podpada pod kosmonautów ;-)

Swoją drogą, jak nazwać Amerykańca w Sojuzie?
| 19:35 wtorek, 28 października 2014 | linkuj To znaczy Milky Way też mniam!
Gość wariag | 19:26 wtorek, 28 października 2014 | linkuj A jeżeli mongolski to Dżügderdemidijn Gürragczaa.
| 19:13 wtorek, 28 października 2014 | linkuj Mars. Mniam.
| 18:05 wtorek, 28 października 2014 | linkuj A jeśli chiński, to tajkonauta alo yuhangyuan
Gość wariag | 16:30 wtorek, 28 października 2014 | linkuj Z tego wynika, że natchnieniem dla tych sf-kniżek były stare, dobre, porzundne podręczniki szkolne (a najważniejsze jednolite dla wszystkich szkół danego rodzaju) ;)
| 15:24 wtorek, 28 października 2014 | linkuj Sama czytałam książki sci-fi o lotach na Marsa w 1985, a w 1990 bodaj na Wenus. Po roku 2000 chyba były jakieś pierwsze próby wylotu z naszego układu ;)
Gość wariag | 15:18 wtorek, 28 października 2014 | linkuj Aha, jeżeli gdyby na koszulce byłby kosmonauta z NRD albo Czechosłowacji ...oooo, to za taką można śmiało zapłacić nawet te 100 % ;)
Gość wariag | 15:14 wtorek, 28 października 2014 | linkuj Naturalnie - na Marsa :)
Gość wariag | 15:13 wtorek, 28 października 2014 | linkuj Jeszcze w podstawówce na historii uczono nas, że takich określeń należy stosować. Byli jeszcze selenonauci - ci naturalnie wyłącznie Jankesi. Pamiętam jeszcze chyba z podręcznika historii dla 8-ch klas, że załogowy lot na Marsza planowany był na rok 1985 :)
| 09:52 wtorek, 28 października 2014 | linkuj O, serio? Dla mnie to zawsze były synonimy :)
Gość wariag | 08:52 wtorek, 28 października 2014 | linkuj Jak amerykański to astronauta, nie kosmonauta ;)
| 20:59 poniedziałek, 27 października 2014 | linkuj Teraz nie mogę sprawdzić, ale wyglądał na amerykańskiego :)
Gość wariag | 20:57 poniedziałek, 27 października 2014 | linkuj No w rzeczy samej muszę to "przetrawić" i nie ukrywam, że troooochę to potrwa :) A kosmonauta jakiej narodowości ?
| 20:50 poniedziałek, 27 października 2014 | linkuj Oj nic nie rozumiesz. Na jednej bluzce był kosmonaurta. Musiałam kupić. A na pozostałych dwóch - kotki. Tylko jedna była gładka, ale też ładna. Szkoda, że nie robili takich w rozmiarze dla dorosłych.
Gość wariag | 20:46 poniedziałek, 27 października 2014 | linkuj Dla mnie "nader korzystna" jest sytuacja, w której wyłącznie kupiłbym tę drugą za połowę ceny :)
| 20:15 poniedziałek, 27 października 2014 | linkuj Zależy od ceny. Te za 34 zł zrobiły się przystępne. Te za 20 mniej, ale zawsze parę groszy do przodu. :)
Gość wariag | 20:07 poniedziałek, 27 października 2014 | linkuj Nader jak nader - 2 bluzki po 75 % ceny każda ... hmmm ;)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa zanic