Żyrardów - Pilawa

Niedziela, 26 lipca 2015 · dodano: 27.07.2015 | Komentarze 4

Z wiatrem to ja mogę długo i daleko. Mimo sporego dystansu nie miałam żadnych kryzysów. A przetyrpało nas z początku, bo wygoną gruntuwę posypali nam gruzem. Przez jakiś 1,5km. Szlak rowerowy wyznaczają na nowo. Normalnie.... jak nie poleją tego asfaltem, to trasa rowerowa do wykreślenia z mapy. to się nadaje do sądu wręcz.

A co do reszty, bardzo przyjemnie, nareszcie sensowna temperatura w porywach do 19 stopni, prawie bez słońca (ale to prawie starczyło, by schlastać różowawą wrażliwą cerę Meteora, moja lekko śniada z ochroną 50tką dała radę). Poza drobnym fotostopem pod jednym z kamieni Chełmońskiego pierwszy postój po ponad 30km jazdy. Na stacyjce kolejki grójeckiej. Tu w ogóle coś jeździ? Meteor posiedział w charakterze pasażera czekającego, ale mu się znudziło i pojechaliśmy dalej.

Następnie dwa cmentarze i kapliczka w rejonie skarpy Wiślanej (ten pierwszy kawałek od), zjazd w dół i do gwiazdy tego dnia - kolejowego mostu w Górze Kalwarii. O mamo, jaki on piękny. Lekko nadrdzewiały, nitowany, przęsła idą górą, więc cudowne kadry z torami... na szczęście nic nie jechało, można było focić do woli. Choć w sumie szkoda, że jednak nic nie jechało, bo zdjęcie z pociągiem to by było coś. I przeżycie podczas mijanki. Może innym razem.

Dalej pod drugi most, pod 50tką, też stalowy, ale z kratownicami pod spodem. Też niczego sobie, choć trudniejszy do fotografowania.

Wreszcie jedziemy do małej stacyjki Warszówka na esełce. Po drodze zatrzymują mnie jeżyny, zjadłam ich chyba z cały kubek, aż Meteor przestał na mnie czekać. Dogoniłam go, jak już łaził po zarośniętym peronie. Założył tu skrzynkę, bo ruszamy z kolejnym etapem oskrzynkowania całej linii. Długo mu się zeszło, więc omal nie zasnęłam na miękkiej peronowej trawie. Siłą mnie zmusił do odjazdu. Odwiedziliśmy jeszcze mały mostek kolejowy i uroczy neogotycki kościółek Mariawitów, serwis mojej skrzynki w mazowieckiej wierzbie (skrzynki Meteora przy Osieckich Zdrojach się nie dało). I do pomnika z katastrofa kolejową w 1981 roku. Kościół w Osiecku obejrzeliśmy z daleka. Wreszcie dojazd do wiaduktu pod Jaźwinowem i zakładanie mojej skrzynki. Nie byłam przekonana, bo z kryjówkami jako tako, ale w końcu przystałam na propozycję Meteora i nawet znalazłam kilka fajnych elementów maskujących.

No to siup do Pilawy. Tu już bez zdjęć, bo mi padły bakterie w aparacie. Odnowili budynek dworca. Z zewnątrz. W środku ta sama nędza z dykty. Park obok też jakby odnowiony, pięknie się żulia zagnieździła, ale na szczęście byli też porządni obywatele, to się nie baliśmy zwiedzać. Przyjemne miejsce, gdyby nie drzewka z pzredłużaczami i wiszącymi wtyczkami. Meteor wrzuci fotki. :)

Zdjęcia z dnia w specjalnym albumie.

| 10:12 wtorek, 28 lipca 2015 | linkuj Mosty kolejowe w ogóle trzeba sprawdzać. Nie wszystkie mają "pobocza", ale najczęściej da się chociaż przejść po torach (ale czasem bywa niebezpiecznie, bo niektórych desek brakuje). Oczywiście to nie jest oficjalna przeprawa i trzeba uważać na odpowiednie służby. No i nie robić takich numerów na trasie Pendolino i cmk wszelakich. :)
| 07:25 wtorek, 28 lipca 2015 | linkuj Co do wąskotorówki, to o dziwo mieliśmy spore szanse na coś trafić, bo w niedziel o 11 jedzie do Tarczyna, a cały przejazd trwa 2 godziny... my w Złotokłosie byliśmy ok 12:30 ;-)
| 07:23 wtorek, 28 lipca 2015 | linkuj @yurek55 - bo wjazd na most jest dosyć nieoczywisty... od strony otwockiej to go przynajmniej widać, ale trzeba się wtarabanić na nasyp, żeby zobaczyć że się da. A od strony Góry Kalwarii to trzeba specjalnie do samego mostu się dostać.

My akurat mamy słabość do mostów, zwłaszcza starych stalowych mostów, zwłaszcza kolejowych ;-) i w miarę możliwości staramy się je odwiedzać... a z doświadczenia wiemy że często kładką techniczną da się przejść (jak na przykład w Wyszkowie), chyba że jest zakaz (jak w Dęblinie). Tutaj akurat już wiedzieliśmy że się da.
| 06:28 wtorek, 28 lipca 2015 | linkuj Nigdy mi nie przyszło do głowy jechać mostem kolejowym w G. Kalwarii, a szkoda. Nieustająco zadziwiacie mnie odkrywaniem tak interesujących miejsc i to tam, gdzie ja też byłem i nic nie widziałem.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa tyrap