• Temperatura -15.0°C

Z Klu i M z dworca

Niedziela, 3 stycznia 2016 · dodano: 03.01.2016 | Komentarze 0

Dziś pobiliśmy rekord zimna jazdy z dzieckiem. Zaczynam się zastanawiać, czy nie przy okazji mój własny, bo nie przypominam sobie, bym jeździła przy temperaturze niższej niż -10. W 2014 była ciepła zima, a poza tym sporo jeździłam w dzień, gdy było ciepło.
By mała nie zmarzła, zabrałam ze sobą koc, który miał służyć za mufkę i dodatkowy ocieplacz na nogi. Klu byłą ubrana na cebulkę w sto tysięcy warstw, aż ledwo ją zapięliśmy. Kurczę, jakieś krótkie te pasy robią, chyba będę musiała dokupić własne taśmy i je przerobić, bo na przyszły rok na pewno będą za krótkie.

Jadąc na dworzec marzłam pod wpływem podmuchu powietrza, a raczej nie ja cała, tylko twarz. Mróz nie szczypał w nos, ani nic z tych rzeczy, w zasadzie o dziwo to mi było cieplej niż przy wilgotnym -1, ale nie lubię zimnego wiatru. Dlatego jechałam wolniej, a Meteor pognał przede mną. Ciągle go doganiałam, bo trafiał na czerwone światła, a ja za nim na zielone. :)

Na peronie chwilkę czekaliśmy, bo mimo jazdy na ostatnią chwilę dotarliśmy sporo czasu przed przyjazdem pociągu. Trochę złapał opóźnienia po drodze, dzięki czemu napiliśmy się herbaty z termosu. W końcu Kluska z babcią przyjechały i zaczęła się operacja instalowania dziecka w foteliku. Było o tyle trudno, że mała miała na sobie dużo kapturów, szalik i co tam jeszcze. Najtrudniej było z nogami, bo guma mocująca stopy tak zamarzła, że się nie chciała rozciągać, przez co było ciężko ją zapiąć. Po długiej walce wreszcie się udało i pojechaliśmy żółwim tempem, żeby mała nie zamarzła od pędu powietrza. I tak pod domem była trochę czerwona na twarzy (jak my wszyscy), ale szybko wróciła do normalnej barwy. Dzięki kocowi nie zmarzły jej bardzo paluchy.