avatar Ten blog rowerowy prowadzi lavinka z miasteczka Żyrardów. Mam przejechane 48741.35 kilometrów w tym 8092.06 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 15.04 km/h i się wcale nie chwalę.

Zimno! Do Kozłowa Biskupiego i nie tylko.

Poniedziałek, 31 października 2016 · dodano: 31.10.2016 | Komentarze 11

Rano kołderka mnie ostrzegała. Jest zimno, nigdzie nie wychodź! Tu ci będzie najlepiej. Prawie posłuchałam, ale mi było żal Tomiego, że będzie marzł sam. No i placki mi zeżre. I kawusią nie poczęstuje. Toteż z wielkimi oporami, ale jednak, ubrałam się i przygotowałam do wyjścia.
Rzeczywiście ziąb był okropny, nawet zimniejszy niż myślałam. Ale było już za późno na powrót. Jadę, to jadę, może nie zamarznę do końca. Na szczęście nieco się rozgrzałam jazdą. Łatwo nie było, bo lekkim mordewindem, ale ponoć popołudniu miało wiać gorzej, a wtedy już mieliśmy wracać. Więc myk myk do nowo odgrzebanego cmentarza wojennego pod Kozłowem Biskupim, co myśleliśmy, że wiemy, gdzie mniej więcej był, a okazało się, że jednak 50 m wcześniej. W krzakach, zaorany sadzeniem lasu. Dlatego też wiele płyt uległo zniszczeniu. Pomnik i niektóre z płyt jednak przetrwały. Archeolodzy trochę je odgrzebali i oczyścili, ale cmentarz wymaga uporządkowania. Na szczęście obok biegnie ścieżka przyrodnicza, w zasadzie przez jego środek, to może ludzie będą często tu zaglądać. Ale konno po grobach? Nu, zobaczymy, może uda się nieco zmienić przebieg ścieżki, by otaczała groby.

Potem jeszcze przejechaliśmy się tą ścieżką, ciekawa nawet. Obok przebiega ładny okop, znaleźliśmy też archeologiczną odkrywkę ziemianki, gdzie Tomi pokazał hełm pradziadka pana Mariana, co w nim na insurekcję kościuszkowską się wybierał, ale nie dotarł.

Z Kozłowa udaliśmy się pod Kurdwanów, w rejon Grabówka, do kolejnego cmentarza. Tam policzyliśmy mogiły i poszukaliśmy płyt kujkami (bez kopania). Się trochę znalazło, to znaczy ok.28 na 48 mogił plus jedna w części z wałem. Zimno jak diabli, ale bieganie po cmentarzu tu i tam nas rozgrzewało.

Wracając zauważyliśmy, że na starym parafialnym cmentarzu w Kurdwanowie nieco uporządkowano krzyże i przybyła tablica. Reszta zdjęć z wycieczki  w linku.

Rzepak? Coś zimny maj tej jesieni. ;)

Okop

Ziemianka

I inne widoczki

Gradówek

| 15:59 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj O, to już zdecydowanie smaczniej ;)
| 15:54 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj A właśnie odmroziłem sobie porcję grzybów z lata... w sam raz na trzy porcje jajecznicy z grzybami :-)
| 15:49 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj Już się cofnęło, to była faza maksymalna. :)
| 15:45 czwartek, 3 listopada 2016 | linkuj Zgrzybienie kol. Meteora postępuje w tempie blitzkriegowym!
Gość wariag | 20:45 wtorek, 1 listopada 2016 | linkuj Już wiem, to La(o)s :)
| 20:06 wtorek, 1 listopada 2016 | linkuj Pewnie dobrze chroni przed napalmem ;-)
Gość wariag | 19:52 wtorek, 1 listopada 2016 | linkuj @Meteor - ten Twój kapelutek to mi jakim Wietnamem alibo Kambodżą zajeżdża :)
| 19:34 wtorek, 1 listopada 2016 | linkuj To nie jest moda na drwala, tylko na zmurszałego grzyba. ;)
| 19:26 wtorek, 1 listopada 2016 | linkuj @yirek - bo ja byłem modny, jeszcze zanim ta moda przyszła ;-) Można powiedzieć że byłem prekursorem

@wariag - kapelutki blachą podbite ;-)
Gość wariag | 18:03 wtorek, 1 listopada 2016 | linkuj W czasie insurekcji kościuszkowskiej wojowali w rogatywkach albo w góralskich kapelutkach ;)
| 22:39 poniedziałek, 31 października 2016 | linkuj Teraz już wiem, co to jest look drwala! :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa owyte