Wycieczka nad Pilicę (Białobrzegi i okolica)

Środa, 14 czerwca 2017 · dodano: 15.06.2017 | Komentarze 7

Długi weekend rozpoczęty dzień wcześniej dzięki wyjazdowi dziecka we wtorek wieczór. Prognozy na sob-niedz niezachęcające, więc odpadła namiotówka. To sobie machnęliśmy spory dystans z wiatrem nad jedną z moich ulubionych rzek, to jest Pilicę (moje ulubione rzeki to Rawka, Narew, Pilica, niektóre fragmenty Bzury oraz Bug).

Jedziemy przez Mszczonów, stałą trasą na południe i zachód od Grójca, prawie nie robiąc zdjęć, bo ileż można focić w kółko to samo. W Osuchowie, na 26 kilometrze, niespodzianka. W "naszym" miejscu rozwałkowo-kanapkowym doszła wiatka i drewniane stojaki rowerowe. Średnio wygodne, więc z nich nie skorzystaliśmy, za to z wiatki wprost przeciwnie, termosem i kanapkami. Trochę dużo tych kanapek wyszło, bo w piekarni rano kupiłam dwie duże bułki zamiast chlebów. No i istniało ryzyko, że zostaniemy bez chleba na święto. Przy placu w Błędowie (gmina Błędów i wypaczeń) wypatrzyłam piekarnię i dokupiłam chleb. No i dalej, dalej. Przez Mogielnicę w ćwierćmżawce podjechaliśmy nad Pilicę, gdzie wyszło piękne słońce (i zrobiło się ciut za ciepło). Po drodze trwała inwentaryzacja kościołów, a raczej pocisków w ich ścianach. Raczej się nie trafiały, ale za to jak się trafiły, to w ilościach kilku sztuk i to z miedzianymi zapalnikami. Prawdziwa rzadkość, dopiero drugi raz widzimy coś takiego i to z bliska.

Nad Pilicą, jak to tam, sielanka, koniki, osty wyższe od człowieka. Mostek Tomiemu rozebrali, taki fajny, drewniany, sypiący się... i walnęli betonowy. Szkoda że nie podwieszany, stalowy, jak to bywają nad Sanem, bardziej by pasował. A tak... no chociaż widoki ładne z niego są. Wzdłuż Pilicy dojechaliśmy do Białobrzegów i tam skończyły się żarty, dotarł do nas "ruch masowy", który jako tako nie licząc kilku tirów udało się bocznymi drogami ominąć. Na moście to była już w ogóle masakra, zwłaszcza że chcieliśmy zrobić zdjęcia, a miejsca nie było zbyt wiele. No cóż, "uroki" cywilizacji. Czem prędzej uciekliśmy na "starą" trasę i serwisówkę trasy S7. A tam w krzakach znalazłam stary plac zabaw przy jeszcze starszej knajpie. Wszystko nieczynne od dawna. Za paręset lat jakiś archeolog stanie tu ze studentami i powie: "Widzimy tu karczmę z okresu piezoitu elektronicznego, przełom XX i XXI wieku, wraz z zapleczem noclegowym i małą świątynią z drewna".

Po drodze trafiło się też parę krzyży, mogił, taki tam klasyczny cyklogrobbing. Docieramy do Dobieszyc, gdzie ma nas zabrać do domu pociąg (z przesiadką w Warszawie), ale mamy jeszcze chwilę czasu, to lecimy po kesza, a przy okazji obejrzeć pomnik i mogiłę, ostatnie dzisiejszego dnia. Tomi napisze dokładnie, bo ja na pewno pomylę.

W Warszawie chwilę spędzamy na Zachodniej, starcza zajrzeć po kesza (nieznaleziony) i kupić frytki podczas focenia hali nowego dworca. Frytki przywracają mi morale, bo po godzinie w pociągu i ponad stu dwudziestu kilometrach czułam się nieco odfrytczona. I właśnie sobie przypomniałam, dlaczego od ponad dwóch lat nie byłam w Macu. Nawet frytki są mało jadalne, chyba je z samej soli robią, bo już nawet nie czuć ziemniaka ani oleju. Równie dobrze mogłam kupić solniczkę. ;)

W Żyrardowie przywitał nas deszcz. Diabli wiedzą skąd, bo padać miało wg prognoz gdzie indziej i o innej porze, ale chmury już tak mają, że zapomną sprawdzić icm i robią tylko później niepotrzebny bałagan.

Wszystkie zdjęcia w nowym,  letnim albumie, bo to już lato w zasadzie.

Były też sady, duuużo sadów, ale jak pisałam wyżej, ile można focić to samo?

Maki też były. I dworek z wielką sztuką na trawniku.

I rzeczony pocisk z zapalnikiem

I lądujemy nad Pilicą. A tam koniiikiiii

Pałac. Ale musi być widok z góry.

Nowy mostek

Białobrzegi

A to niespodzianka, szlak flaszkowy. Hep!

Uwaga! Stromo!

Wężykiem, wężykiem... w Stromcu

I do domu

| 11:01 piątek, 16 czerwca 2017 | linkuj @Malarz: Dziękuję. Niestety nie posiadam talentu pisarskiego jak Meteor, długie teksty przychodzą mi z trudem, cieszę się, że to w ogóle ktoś daje radę czytać. To taki słowotok z głowy na szybko, pewnie i tak połowy nie napisałam. :)

Grobowiec zaiste piękny, początkowo wzięliśmy go za murowaną kaplicę cmentarną, jakich wiele na wiejskich cmentarzach (częściej są drewniane jednak). A tu niespodzianka.

A starocie, łabędzie i inne tego typu klimaty to moje hobby. Dlatego lubię "dziką" wieś, bo można jeszcze spotkać takie obrazki. Im dalej w kierunku Łodzi, tym trudniej o drewniane chałupy i sielskie obrazki.

@Huann: Ten ośrodek jeszcze majaczy w krzakach, może nawet czynny i da się wynająć domek? ;) Plac zabaw był przy kładce rowerowej nad obwodnicą.
| 09:00 piątek, 16 czerwca 2017 | linkuj Ze 2km na południe, przy czym 1km na południe jest jeszcze opuszczony zajaździk bez placu
| 08:53 piątek, 16 czerwca 2017 | linkuj A ten opuszczony plac zabaw to nie aby gdzieś tu? https://www.google.pl/maps/place/OSW+Białobrzegi/@51.64984,20.9674763,450m/data=!3m1!1e3!4m13!1m7!3m6!1s0x0:0x0!2zNTHCsDM4JzU5LjQiTiAyMMKwNTgnMTAuOCJF!3b1!8m2!3d51.64984!4d20.969665!3m4!1s0x0:0xe47c1f2b6b6ef17d!8m2!3d51.6492518!4d20.9670652
Bo tam właśnie żarłem kiełbasę!!
| 07:50 piątek, 16 czerwca 2017 | linkuj Widać woda dobrze chlorowana :-)
| 07:40 piątek, 16 czerwca 2017 | linkuj Za dużo kanapek...a mnie tam nie było... ech! Co do Białobrzegów, to spędziłem tam w 1984 kolonie, gdzie wszyscy zatruli się jadem kiełbasianym przy ognisku, a ja nie- bo po kryjomu ową padlinę obficie popiłem wodą z kranu wbrew zakazom pani, która nie pozwalała posiłków zapijać zimnym, bo to niezdrowo ;)
| 07:35 piątek, 16 czerwca 2017 | linkuj Z kanapkami to nie tak że za dużo ich zjedliśmy, tylko tej bułki wrocławskiej za dużo zeszło... Zwykły chleb to można cieniej kroić, a taka bułka poznańska to takim wyjazdowym nożem trzeba kroić duże pajdy, a na dodatek środek i tak wypada... i tak na trzech postojach zjedliśmy całą angielkę, a jak kupiłaś chleb, to zaczął schodzić dużo wolniej niż bułka paryska.
| 04:37 piątek, 16 czerwca 2017 | linkuj Interesująca wycieczka i świetny opis wycieczki, czyta się rewelacyjnie :)
Chmury już tak mają, szczególnie teraz w epoce piezoitu elektronicznego ;)

Niezwykłe detale ma grobowiec Bonieckich...

Klimatyczne fotografie, szczególnie z łabędziem, stare chatki i z wiaduktem przed deszczem :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ydzie