Kwiecień, 2016

Wycieczka z kurami

Niedziela, 10 kwietnia 2016 · dodano: 10.04.2016 | Komentarze 4

W celu założenia skrzynki z jajami w pewnym dworze. A po drodze a to kurnik, a to pomnik Pudziana, a to inne atrakcje. Trochę kapało, ale bez przesady. Tylko zimno nieco.

Przedkapliczka i pokapliczka

Granica powiatu

Skrzynka

Dwór w Rzeczkowie

Młyn

Nowe schodki, tydzień temu ich nie było

Pomnik Pudziana

Ciekawy wiatrak przy cmk

KM do Krakowa w rejonie stacji Szeligi, gdzie kiedyś mama Meteora miała przygodę

Remont wiaduktu cmk

Na dworzec kapu kap.

Piątek, 8 kwietnia 2016 · dodano: 08.04.2016 | Komentarze 0

Akurat jak zbieraliśmy się do wyjścia, zaczęło kapkapać. Na dodatek w ferworze walki z kapkapem zapomniałam młodej zapiąć pasy i tak przejechali z Meteorem kilkaset metrów, zanim się jorgnęłam i kazałam im stanąć w bezpiecznym miejscu, by pasy zapiąć. Dobrze, że nic się nie stało.

Piknik w lesie

Czwartek, 7 kwietnia 2016 · dodano: 08.04.2016 | Komentarze 2

Kawa zbożowa, hamak, piłki, foremki i łopatki. Tak niewiele potrzeba do pełni szczęścia. :)

Tylko czasem piłka źle poleci i jest buuuu. Oraz WIELKI SMUTEK. Cóż, takie tam codzienne rozterki piłkarza. Chyba czas na trening z Tsubasą. :)

Nad Pisię z Klu i M.

Wtorek, 5 kwietnia 2016 · dodano: 06.04.2016 | Komentarze 5

Dawno się wybieraliśmy w to miejsce, ale przysłowiowe "zawsze coś". A to było za gorąco, a to za zimno, a to lało, a to Klu nie było, a to nas nie było, a to ja miałam robotę, a to Meteor był nie w humorze. W końcu udało się zebrać do kupy nasze dobre humory, wolny czas i dobrą pogodę w jednym czasie i miejscu.

Lato, totalne lato, w krótkim rękawie biegaliśmy, tylko ja przy wietrze zasłaniałam się czasem zawiązanym w pasie polarem, bo mi pęcherz ostatnio dokucza (starość) i muszę uważać na nerki.

Na górę!

Na dworzec po Klu

Poniedziałek, 4 kwietnia 2016 · dodano: 05.04.2016 | Komentarze 0

W ostatniej chwili wpadliśmy na peron, ledwo ustawiłam rower, a już pociąg zaczął wjeżdżać na stację.

Prawie setka do Kampinosu i nie tylko

Niedziela, 3 kwietnia 2016 · dodano: 03.04.2016 | Komentarze 9

Dziś miało być krócej niż wczoraj, ale jak to zwykle bywa na wycieczkach z Meteorem - nie wyszło. Cyklogrobing standardowo, cyklokeszing i piękna średnia prędkość 19km/h, bo z wiatrem. Koniec tego dobrego, wjeżdżamy do Kampinosu, a tam tyrpu-tyrpu po piochach, bagnach i korzeniach. Sympatycznie, jak to na wiosnę, bo jeszcze nie ma komarów. Odwiedzamy Zamczysko, robimy sobie sesję zdjęciową na grobli pośrodku bagna i spotykamy grupkę osób w strojach wczesnośredniowiecznych. Zaczepiam ich na "bracia Słowianie" i namawiam na pamiątkową fotkę. Baaardzo pasowali do okolicy, choć moim zdaniem ciut za czyści ;)

Po wyjeździe z puszczy jeszcze podskoczyliśmy po finał pewnej wojennej geościeżki, zahaczyliśmy o na w poły umarłu PGR i hajda do domu. Tylko kawałek mordewindu, reszta to boczny, dało radę. Bałam się, że będzie gorzej. Jeden z ostatnich postojów - pomiar stanu rzeki i usuwanie chaszczy. :)

Co jedli? Jedli placki z jabłkiem i bananem, kanapki z łajt sejek i dżemorem, dwa pączki, po jednym na głowę i croissant dla lavinki już na pierwszej rozwałce w parku w Teresinie.

Postprimaaprilisowa wycieczka do Białej Rawskiej

Sobota, 2 kwietnia 2016 · dodano: 02.04.2016 | Komentarze 11

Prognozy bardzo ładne, ciepło, miło i wiosenne, na dodatek prawie bez wiatru. Tak to ja lubię jechać. Co prawda pierwsze 40 km głównie pod górę i spory kawałek dziurawym asfaltem oraz innymi wertepami, to jednak jechało się bardzo przyjemnie. Ciekawe obiekty architektoniczne, widywane już nieraz, ale co to szkodzi odwiedzić ponownie i sprawdzić stan faktyczny? Z tymi zabytkami to nigdy nie wiadomo. Do paru udało się podejść z bliska, choć kiedyś były mało dostępne. Pierwszy to dwór w Woli Pękoszewskiej, który wcześniej oglądaliśmy tylko zza płota, a także młyn w Chojnacie, który był mocno zarośnięty, na prywatnym terenie. Ale można było podkraść się pod skrzynkę i obejrzeć go z bliska. Minęło nas też po drodze zupełnie niezabytkowe Pendolino na cmk.

W końcu podjechaliśmy do Białej Rawskiej i zwiedziliśmy kilka obiektów dzięki lokalnemu keszerowi, który dość ładnie nas oprowadził po okolicy. W życiu bym nie wpadła na to, że budynek remizy był kiedyś synagogą. Albo w którym miejscu stała mykwa. Odpoczęliśmy w pobliskim parku wśród żab, ślimaków i łabędzi. Policzyliśmy wszystkie rzeźby na terenie kościoła (a było ich niemało). Wreszcie zrobiło się późne popołudnie i postanowiliśmy wracać, żeby nie jechać po ciemku. Wróciliśmy przez Rzeczków i młyn tamże, by odkryć po drodze jeszcze nie do końca zrujnowany dwór. Będzie skrzynka, o ile mnie ktoś nie ubiegnie. :)

Wszystkie fotki jak zwykle w albumie wiosennym.

Na dworzec z Klu i M

Piątek, 1 kwietnia 2016 · dodano: 01.04.2016 | Komentarze 0

Szybki myk na dworzec, pierwszy raz, gdy jest jasno. Zmiana godziny zrobiła swoje.