Początek dnia bezrowerowy,

Środa, 6 sierpnia 2008 · dodano: 10.08.2008 | Komentarze 0

Początek dnia bezrowerowy, poszłam na piechotę do kościoła w Pułtusku, bliżej hotelu Baltazar. Było zimnawo,ale prognozy były obiecujące.

Po zapakowaniu sakw na rowery ruszyliśmy nieco po 11. Najpierw przez centrum Pułtuska, a potem przez most północny i dalej zielonym szlakiem rowerowym, zwanym Narwiańskim. Jechaliśmy nim do okolic wsi Ponikiew. Dalej leśną drogą zwaną Gościńcem Pułtuskim aż do Zambsk Kościelnych.

Zambski Kościelne - ładny zabytkowy kościół, częściowo odremontowany. Biały tynk.

Dalej asfaltówką i z wiatrem boznym albo w plecy jechalismy przez Kalinowo, Gostkowo, Rozdziały na wschód, aż po Sokołowo Włościańskie

Sokołowo Włościańskie - drewniany kościół 1682r przy stawie.

Bielino i Nowy Lubiel - drewniany kościół, stary, bardzo ładny.

Nowa Wieś, Chrzczanka Włościańska, Stare Bosewo, potem przejazd przez tory i nieco pod górkę trasa wiodła do Długosiodła.

Długosiodło - kościół neogotycki, dąb Jan - najstarszy dąb na Mazowszu 1481r., na tyłach kościoła mini skansen kurpiowski.

Pogoda była idealnie rowerowa, trochę słońca, ale więcej chmur i lekki wietrzyk.

Nocowaliśmy na łące za lasem za Długosiodłem, w kierunku wsi Blochy. Po drugiej w nocy zrobiło się pioruńsko zimno, myślałam że zamarznę.