Wyprawa w Beskid Niski - dzień siódmy

Środa, 5 sierpnia 2009 · dodano: 08.08.2009 | Komentarze 1

Bekid Niski nazywany jest czasem Górami Deszczowymi. Niewątpliwie jest to kraina deszczowców. Poranek przywitał nas burzą i silnymi opadami deszczu toteż nie śpieszyliśmy się ze śniadaniem. Potanowiliśmy zanocować jeszcze raz w Regetowie. Zostawiliśmy część klamotów w namiocie i z lżejszymi rowerkami pojechaliśmy do sklepów po żarcie a po drodze zwiedziliśmy okoliczne cerkwie i pijalnię wód w uzdrowisku w Wysowej(a ja toaletę między innymi w celu porządnego umycia nóg zakończonego sukcesem-w Regetowie było na to za zimno i za ślisko). Pijalnia wód urocza, takoż nowa jak i stara z restauracją.
Wracając nabyliśmy jaja i mleko od krowy. Zapowiadał się gastrofazowy dzień. Nażarlimy się po sufit co kto chciał. Ja zrobiłam jajka sadzone i ziemniaczki pieczone na masełki z ziołami(wcześniej trzeba je ugotować). A na deser Tomi zrobił glut z ksielu owocowego, bananów i jagód ( i pewnie jeszcze czegoś, nie pamiętam). Nie mogłam się ruszać i spałam jak zabita.
A nasze apartemą wyglądało tak:

Po powrocie do bazy okazało się że jest tłum, chodziarze górscy z plecakami młodociani dość nawiedzili bazę w ilościach pzremysłowych. Ale nic to przynajmniej pod wiatą było cieplej, gdy padał deszcz :)

Rano odwiedziliśmy Jacka, miejscowego sympatycznego ludzika, co sobie buduje dom z rozsypanego starego spichlerza. Bale, stare. Chcę tam być w przyszłym roku, chatka może już będzie gotowa :)

Dokładna trasa:
Regetów Wyżnay - Skwirtne - Kwiatoń - Uście Gorlickie - Hańczowa - Wysowa Zdrój - Blechnarka - Wysowa Zdrój - Hańczowa - Skwirtne - Regetów Wyżny