Wyprawa do Alzacji - Longinada 2011 - dzień 6

Czwartek, 14 lipca 2011 · dodano: 19.07.2011 | Komentarze 0

rower: Riquewihr - Mittelwihr - Bennwihr - Sigolsheim - Kientzheim - Kaysenberg - Ammerschwihr - Ingersheim - Turckheim - Zimmerbach - Walbach - Wihr-au-Val - Gunsbach - Munster - Metzeral - Sondernach -

bus: le Grand Ballon (1336m) - Blanschen - Goldbach

Święto, wszystko pozamykane prócz sklepów dla turystów, jedliśmy to co nam zostało w zapasach czyli bagietki i żarcie z puszki (ja miałam swoje inne). Tylko wcześniej udało się zeżreć precle (ja słony, Tomi słodki) ze sklepiku w Riquewir. Pogoda rozsądna, słoneczna ale chłodna, przez co co chwila zakładałam polarek lub zdejmowałam i było to okropnie denerwujące, bo zostawałam z tyłu i musiałam gonić grupę (oczywiście za gorąco robiło mi się podczas jazdy, a za zimno na postojach).

Jechaliśmy szlakiem win przez piękne winnice na stokach wysokich gór i wleźliśmy na czołg :)

Winnice i zamek w tle. W okolicy często pojawiały się zamki, ale nie mieliśmy czasu na zwiedzenie wszystkich.

Pod koniec dnia zamieniłam się rowerami z Bogdanem i kawałek (z 10 km) podjechałam na rowerze miejskim z popsutymi przerzutkami. Nie było łatwo, ale i tak zaraz miałam wsiadać do busa. Po drodze wjechaliśmy do miasteczka pełnego bocianów. Nie, nie wsi. Maisteczka! Na placu przed kościołem naliczyliśmy kilkanaście gniazd i 27 bocianów (spora część z nich dopiero co nauczyła się fruwać i czasem lądując nie trafiały w dach co było dość zabawne dla obserwujących).

Potem 5km płaskiego podjazdu (ja nadal na miejskim) i dalej busik aż do przełęczy z krótkim postojem, gdy dogoniliśmy Paulinę (dziewczyna na medal, zaparła się, ze jedzie dalej) i potem nieco dłuższym na poziomki (dostałam od Tomiego kilka plus jagody plus stokrotkę za ucho) i jeszcze jednym postojem na podziwianie widoków i ostatnim postojem na Grand Ballon. Niby mogłam zjechać z przełęczy, ale nieco zmarzłam i mi się nie chciało. Za to widoki na Wogezy przepiękne!