Maj, 2014

142/365 z Kluską do lasu

Środa, 21 maja 2014 · dodano: 21.05.2014 | Komentarze 2

Upał! Pogoda z dnia na dzień zmieniła się z lodówki na piekarnik. Bardzo mi źle i już myślałam, że rowerem pojadę dopiero w nocy. Ale Meteor wypchnął mnie popołudniu twierdząc, że już się ochłodziło. No nie wiem. Dopiero w lesie poczułam się lepiej. Pojechaliśmy w trójkę, jak czesto ostatnio. Jako że tylko w lesie czułam się możliwie dobrze, zaproponowałam kółko lasem po drugiej stronie obwodnicy. Niestety pod koniec kółka sprawdziło się ostrzeżenie mijanego przez nas rowerzysty, że droga wzdłuż torów jest nieprzejezdna. Rzeczywiście, zupełnie rozryte podeszczowe błoto. Za dużo ścinek w okolicy, a tam jest miękka ziemia. No to wróciliśmy częściowo swoim śladem, częściowo odbiliśmy w bok i dalej już przez miasto. Ale po takim czasie zrobiło się rzeczywiście chłodniej, więc nawet w mieście dało się wytrzymać. Mam nadzieję, że to chwilowa anomalia i znów zrobi się chłodniej.

Trasa w kształcie pantofelka na szpilce :)

Żółte kwiatki poniżej to w rzeczywistości dwa gatunki. Bliżej dołu i drogi to prawdopodobnie jaskry, to drugie na górze - nie pamiętam. Wpis kończy kępa irysów leśnych przy rowie.

141/365 Do wujka po Kluskę i do domu

Wtorek, 20 maja 2014 · dodano: 20.05.2014 | Komentarze 4

Wycieczka dwuetapowa. Pierwszy bez Kluski, po żwirowych drogach pod Międzyborowa (testowaliśmy, czy która się nada do jazdy z dzieckiem - żadna się nie nadała), postój u wujka i chwila oddechu na wypicie chłodnej półszklanki wody i wybieganie do końca Kluska (uparła się nakarmić kota, ale on miał inne plany i trochę się zeszło), aż w końcu jazda do domu. Na raty, bo Klusek głodny, jakby przez cały dzień nic nie jadła. A wiemy, że jadła dużo. Katar od zębów jej pomału mija, to apetyt wraca.

140/365

Poniedziałek, 19 maja 2014 · dodano: 19.05.2014 | Komentarze 7

Trasa w kształcie papryczki, której akurat nie mieliśmy ze sobą. Mieliśmy pojechać przez Korytów nad Pisię, ale przez pomyłkę i zagapienie Meteora ruszyliśmy w kierunku Międzyborowa. Nie chciało się nam wracać, więc ruszyliśmy nad Pisię w przeciwnym kierunku. Ale po drodze zmieniła się nam koncepcja i wzdłuż CMK podjechaliśmy pod pola przy bardzo wysokim drzewie. To chyba jakiś stary dąb. Dawno mnie tu nie było, wcześniej tu było puste pole, a teraz wyrósł już całkiem spory brzeziniak.

Zapomniałam napisać, że po drodze dojrzałam na niebie kółko. I sfociłam!

Pole pod drzewem fajne, z polną droga gratis. Nawet trochę błocka się znalazło, dzięki czemu moje dziecię utytłało sobie łapy konkretnie i ze wstrętem powiedziało do taty "ne ba". To chyba skrót od "nie baudzo", zważywszy na wygląd i oblepienie owych dłoni, które nijak nie dały się otrzepać (do tej pory był to sprawdzony sposób Kluski na pozbywanie się brudu). Jak to na wycieczce krajoznawczej, żołądek dał o sobie znać i pochłonał ogórka i masę wafli. Przy okazji mieliśmy także sytuację awaryjną, przez co wracałam z bombą biologiczną na bagażniku ;)

W Korytowie spotkaliśmy samochód z wujkiem dziadkiem, do którego Klu jest zaproszona na jutro i pognaliśmy do domu. Klusce się trochę śpieszyło, bo tata kilka razy oberwał po nerach ;)

Osiągnięciem dnia okazało się rekordowe trafienie na aż 4 pociągi na CMK. Zazwyczaj trafiamy na jakąś dziurę, że prawie nic nie jeździ. Nad Pisię w końcu nie pojechaliśmy.

139/365

Niedziela, 18 maja 2014 · dodano: 18.05.2014 | Komentarze 11

Pogoda z rana była jakaś taka pochmurna, nie chciało mi się wstawać, ale Meteor jakoś mnie zmobilizował. Ruszyliśmy dopiero po 11 i dobrze, bo za chwilę wyszło słońce i zrobiło się dużo przyjemniej. A im bliżej wieczora tym cieplej i tym więcej słońca. Na szczęście na dnie sakwy Meteor znalazł krem z filtrem i dzięki temu uniknęliśmy poparzeń.

Trasa wyszła piłkarska, bo przez gole i bramki. Aż do bazy wojskowej (rakietowej) w Teresinie. W końcu nikt tam już niczego nie pilnuje i można spokojnie zwiedzać. Niestety miejsca wyrzutni zarosły już na tyle, że teraz nie ma jak tam się przebić przez krzal. A bunkry zamurowane. To przeszliśmy się po jednostce.

Powrót wśród pól pod Sochaczewem, rzepak pomału przestaje kwitnąć. Co do zbóż, pierwsze kłosy to chyba pszenica, a drugie to chyba żyto. Albo ichnie mieszanki. Co do kwiatków na poprzednich zdjęciach, to pytać Meteora ;)

Zaczynamy od pola jaskrów i innych żółtków.

Na uwagę zasługują również wazony na kapliczce, zrobione z łusek pocisków.

138/365

Sobota, 17 maja 2014 · dodano: 17.05.2014 | Komentarze 3

Pogoda dzisiaj średnia, więc skoczyłam do Lidla po malutkie zakupy i zrobiłam kółko, żeby było dłużej. Większość ludzi chodzi na skróty albo i jeździ tak samochodem. Jak najszybciej być w domu, jak najkrótszą trasą. A ja przeciwnie, wychodząc na zakupy z rowerem wymyślam, jak sztucznie wydłużyć trasę, by dłużej cieszyć się przyjemną jazdą :)

137/365 #666

Piątek, 16 maja 2014 · dodano: 16.05.2014 | Komentarze 2

Na Endomondo wyszłą cyferka 6.66 zatem tę wpisuję wyjątkowo, a nie z licznika :)

136/365 Do sklepu po jaja

Czwartek, 15 maja 2014 · dodano: 15.05.2014 | Komentarze 1

Po jaja z Biedronki. Wycieczka z Kluskiem odwołana z powodu porwistego wiatru.

135a/354 Do lasu jeszcze raz

Środa, 14 maja 2014 · dodano: 14.05.2014 | Komentarze 16

Pojechaliśmy na miejsce z żółtym kwiatkiem, obadać jaki to gatunek. Na mapie za czwórkę i siódemką w prawo. Badania trwają :)

Kluska chyba wyrośnie na wielkiego podróżnika. Wcale nie protestuje, gdy ją włóczymy po tym lesie. Już nie wiem który raz z rzędu. Na dodatek Tomi wymyślił pojechać jeszcze raz dookoła, ale tym razem nie skręcać w prawo przy kwiatku jak wszyscy, tylko pojechać prosto, jak prawie nikt. No i ostatni odcinek to było jechanie wąziutką ścieżyną i unikanie gałęzi. Ale za to piękna dębina wzdłuż wąwoziku tu rośnie. Rzadko tu bywaliśmy, bo zazwyczaj jechaliśmy do domu równoległym asfaltem. Ale dziecku las pokazać - inne priorytety. I w ten sposób nastukaliśmy więcej terenu.

135/365 Akcja zus

Środa, 14 maja 2014 · dodano: 14.05.2014 | Komentarze 0

Tak się rozpędziłam, że po zrobieniu ksera minęłam ZUS i pojechałam radośnie do domu. Zorientowałam się dopiero tuż za dworcem. Dobrze że nie pod samym domem ;)

134/354

Wtorek, 13 maja 2014 · dodano: 13.05.2014 | Komentarze 11

Ochłodziło się. A my zapomnieliśmy zabrać dla Kluska rękawiczek. Ale na szczęście miała ze sobą pana Pieluszka, trochę jej grzał dłonie. Meteor zarządził dalsze zwiedzanie lasu, więc trochę więcej kluczyliśmy po małych ścieżkach. Zaczynamy mieć pełen obraz tej plątaniny. Odkryliśmy też parę rzadszych roślinek. Kokoryczkę? Jakoś tak. I całe łany konwalii. Oraz złapałam kapcia. To znaczy pantofelka. Na drzewie.

A potem standardowa rundka po mieście, też z niewielkimi elementami na skróty, żeby było dłużej ;)