Marzec, 2014

70/365 Gwóźdź programu zamiast wycieczki z Kluską

Wtorek, 11 marca 2014 · dodano: 11.03.2014 | Komentarze 5

To się musiało tak skończyć. Ledwo wyjechaliśmy z Kluską i Tomim z domu, okazało się że z jego tylnej opony schodzi powietrze. Zabrałam Kluskę na plac zabaw, a on poszedł zmieniać dętkę. Niestety jak już wrócił, dziecko było już na poły śpiące, na poły rozbawione cudzym rowerkiem i wkurzone, że jakiś chłopczyk nie oddał jej swojego wiaderka. koniec był taki, że zaniosłam zapłakaną Klu do domu, a Tomi został pilnować rowerów. Wróciłam, oddałam mu część gratów i pojechałam pokrążyć po okolicy. Doszłam do wniosku, że pogoda ładna to podjadę do Radziejowic. Tuż przez zalewem w rowerze zaczęło coś stukać.

Co jest?

Przerzucam przerzutkami i ruszam hamulcami, nic. To znaczy nadal stuka i to dość konkretnie. Zjeżdżam na chodnik i pomału kręcę kołami. Stuk! Patrzę.... i co widzę? Gwóźdź wbity w oponę. Naprawdę nie wiem, jak on to zrobił. Pomyślałam sobie, o fajnie, na piechotę do domu będę drałować, bo mi się nie chce łatać. Ale nic, chwilowo powietrze nie zeszło, to pojechałam z powrotem per pedales. Kilkaset metrów doszłam do wniosku, że co prawda gwóźdź się wbił, ale w część pogrubioną. Te opony są niesamowite! I co gorsza nie mogę dostać takich samych, bo chyba przestali produkować ten model. Buuu!

No i w końcu pojechałam w drugą stronę, to znaczy przejechałam przez miasto i pognałam w kierunku Wiskitek, by przed nimi skręcić na Kozłowice. Po drodze stanęłam na mały popas z herbatą (Tomi kazał mi zabrać i okazało się, bardzo słusznie), a potem zamiast w Kozłowicach na skrzyżowaniu (kapliczka i głaz) skręcić od razu do Żyrka, zrobiłam małą pętelkę przez Henryszew. I w ten oto sposób wyszła trasa w kształcie tasaka.

69/365 Wycieczka z Tomim i Kluską do lasu

Poniedziałek, 10 marca 2014 · dodano: 10.03.2014 | Komentarze 10

Piękny wiosenny słoneczny dzionek, już wczoraj zaplanowaliśmy wypad do lasu. tylko trasy nie uzgodniliśmy, więc trochę na żywioł. W lesie dużo ścinek, tyle dobrego, że w związku z nimi za obwodnicą zrobili porządną leśną drogę. Niestety w dwóch kierunkach nas przyblokowały samochody zabierające drewno i musieliśmy skręcić na nieplanowaną północ. Ale nie ma tego złego, dotarliśmy do pustego miejsca piknikowego na skraju lasu (w tym miejscu już jest Bolimowski Park Krajobrazowy, ale jeszcze Puszcza Wiskicka). No i dziecię miało używanie, układało ognisko z patyczków, grzebało w liściach i... robiło kupę ;) W związku z tym wycieczka szybko przeniosła się do domu, bo mądrzy rodzice wzięli co prawda picie i żarcie dla małek, ale niekoniecznie resztą potrzebnych rzeczy. Nie tak od razu, bo dziecię nawet nie chciało zbliżyć się do rowerów, za to polazło obadac płot pobliskiego gospodarstwa i było zeźlone, że szczebelki się nie ruszają.

68/365 Wycieczka z madonnami

Niedziela, 9 marca 2014 · dodano: 09.03.2014 | Komentarze 11

Jak do tej pory najdłuższa wycieczka w tym roku. Zbliżyłam się odległością w styczniu, ale to było po mieście, więc nieco inna specyfika jazdy. Dziś co chwila wpadaliśmy na jakąś madonnę czy inną kapliczkę. A finał w kościele. Jak na istoty niekoniecznie kościelne mamy wyrobioną normę sakralną tam i z powrotem na wiele żyć do przodu ;)
O trasie więcej napisze nawigacja, czyli Meteor2017. Wwielkim skrócie na północ, potem pgr i zbieranie pamiątek, potem na wschód i dalej na południe i kawałek nico na zachód. Miejscami było pod wiatr bocznym, ale zazwyczaj wiatr nam nie przeszkadzał.

Dużo zdjęć, więc wgrałam je do  osobnego albumu.

• Sprzęt Veturilo

67/365 Veturilo i Warszawa

Sobota, 8 marca 2014 · dodano: 08.03.2014 | Komentarze 8

Wycieczka w kształcie szczypiec chirurgicznych po Warszawie. Na raty, chyba w sumie na 4 rowerach Veturilo. Bo albo podrzucałam nowy logbook tu i tam, albo kupowałam łańcuch i światełko, albo nie mogłam znaleźć stacji na placu i trochę błądziłam.

Dalsza część wycieczki per tramwajes i per pedes.

66/365 Trzy szóstki

Piątek, 7 marca 2014 · dodano: 07.03.2014 | Komentarze 4

66 wycieczka i 6km :)
Powrót pechowy, bo nie zdążyłam przejechać przez park i odbiłam się od bramy na moście. Na szczęście obok jest drugi mostek, ale potem jedzie się przez nieoświetlone wertepiaste zadupie Bielnika. Kształt wycieczki nijaki, nie potrafię wymyślić nic konstruktywnego. Retroprasówka nie na temat, ale co tam. Mucha 26 grudnia 1915

65/365

Czwartek, 6 marca 2014 · dodano: 06.03.2014 | Komentarze 9

Dziś udało się zrobić trasę w kształcie parowozika.

A co do tematu, podjechałam do miejsca, gdzie kiedyś znajdowało się żyrardowskie kino, a dziś jest bieda centrum handlowe, za to posiadające porządne stojaki rowerowe, chyba jedyne dobre w tym mieście :) Retroprasówka z lat 30, Kinematograf Polski nr 32/3 1919r.

64/365

Środa, 5 marca 2014 · dodano: 05.03.2014 | Komentarze 9

W środku dnia dostałam mejla z serwisu, że Pradziadka udało się zebrać do kupy i jednak da się go w środę odebrać. A już się zbierałam na jazdę holendrem. To się przepakowałam do sakwy, sakwa pod pachę, do bankomatu i na stację. Pociągiem do Brwinowa (w Żyrku działają dwa perony, ale nikt nie wie po którym co będzie jechać, więc przed przyjazdem każdego pociągu jest nerwowo) i tam kawałek per pedes do serwisu. W serwisie Pan był tak miły, że pomógł zamontować licznik (przepiął mi go nawet na prawą stronę, dzięki czemu jest wygodniej) i jeszcze wytłumaczył, jak jechać, by nie musieć się wracać przez stację.

Tomi kazał mi jechać przez Karolinę, ale ja uparłam się na Izdebno. No ale zgubiłam się w Tłustem przez te cholerne ekrany akustyczne, a potem jeszcze gonił mnie tir, więc skręciłam w pierwszą wolną beztirową sfaltówkę skierowną na zachód. Okazało się post factum, że kierowała ona do Karoliny i nie dało się z niej zjechać, chociaż próbowałam. W ogóle okolica Tłustego była jakaś felerna, zamiast podjechać legalnie po drodze, wbiłam się w serwisówkę, żeby zobaczyć dokąd prowadzi. I owszem, serwisówką da się do Tłustego podjechać od wschodu, ale trzeba przebić się przez rzeczkę. Jako że mi się nie chciało wracać, to zdjęłam buty i skarpety, zawinęłam leginsy i sobie z Pradziadkiem się wykąpaliśmy. Nawet nie było bardzo zimno.

Od Karoliny prosto prosto w prawo i w lewo i znów prosto. W Karolinie udało się zobaczyć wiatrak, ale co to za wiatrak bez skrzydeł? Żadne porządny czarnoksiężnik tu nie zamieszka. A już na pewno nie będzie w nim fruwał po okolicy.

Trochę się zeszło, szarówka się zaczęła robić, a ja odkryłam brak przedniej lampki (to pakowanie w pośpiechu, hrr). Na szczęście tylna lampka przyczepiona do bagażnika się została, a z sakwy wygrzebałam kamizelkę odblaskową, dzięki której byłam lepiej widoczna niż przy mikrym światełku. No i w drogę! Na głodniaka i o suchym pysku, bo oczywiście żadnego prowiantu z domu nie wzięłam. Sklepików też nie było za wiele, to znaczy jeden jakiś taki podejrzany, na wpół monopolowy, nie odważyłam się wejść. Jakaś taka aspołeczna jestem, jeśli chodzi o lokalsów. A jak jeżdżę sama, to już zwłaszcza. Na szczęście nie jechałam pod wiatr, więc szybko poszło, ale że starałam się jechać jak najszybciej, nogi trochę poczuły. A tu tylko 37 km. Czas poćwiczyć dłuższe trasy, wiosna za pasem ;)

W endomondo różnica kilometra, ale podejrzewam że to wynika z niedokładności rysowania zygzaków i zakrętów.

63/365 Bojkot

Wtorek, 4 marca 2014 · dodano: 04.03.2014 | Komentarze 25

Niby ciepło, a zimno. Człowiek przejedzie się kilkaset metrów i robi mu się za gorąco. Dziwna ta pogoda.
Jako że niedawno natrafiłam na ulotki rozsypywane tu i tam na początku zeszłego wieku, to podjechałam sobie do loftów w fabryce, żeby kontekstowo się zgadzało. A że Lidl w pobliżu, to wpadłam na małe co nie co, czyli rogaliki, serki waniliowe, ogórka i skarpetki :)
Endomondo urwał mi trasę aż o kilometr, więc macham ręką na wymyślanie, co przedstawia trasa.
Retroprasówka: ulotki odpowiednio z 9 grudnia 1905 i 18 stycznia 1906.

62/365 Wieje!

Poniedziałek, 3 marca 2014 · dodano: 03.03.2014 | Komentarze 11

Dziś byłam sprytniejsza niż wiatr, zygzakowałam w ten sposób, żeby większość trasy jechać z wiatrem bocznym, a jak robiło się gorzej, wbijałam się w budynki, które mnie trochę od niego chroniły. Najgorzej było na krótkim odcinku wzdłuż ekoparku, tam nie było się gdzie schować. Ale też nie miałam którędy tego objechać.

Dzisiejsza trasa w kształcie smoka oglądającego swój ogon.

61/365

Niedziela, 2 marca 2014 · dodano: 02.03.2014 | Komentarze 0

Żałosne pięć kilometrów na półśpiocha. Może bym wyszła na rower w ciągu dnia, ale spacer do śmietnika mnie zniechęcił. Zimno, wilgotno, wieje, błeh. Wieczorem za to zaliczyłam zgon, zwyczajnie oczy mi się kleiły i spałam na stojąco. Się zawzięłam i wyszłam. Na szczęście chłodne powietrze mnie otrzeźwiło i starczyło mi energii na małe kółko po mieście (starałam się jak najmniej jechac pod wiatr). Zero zdjęć, bo ciemno, za to łądna retroprasówka o tematyce rowerowej z 1949. Poradnik dla cyklistów pod ładnym tytułem: "Rower i rowerzysta" Zygmunta Koczorowskiego.

Trasa w kształcie czegoś wpełzającego po schodach ;)